Langebaan

Ömsom vin, ömsom utflykt
torsdag 24 februari 2011 - Langebaan, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi kör lite av ett varannandag system. Ena dagen utflykt, nästa dag "hemma". Frank går i hårdträning i bilåkning, går faktiskt bättre och bättre. Upplägget känns ganska lagom för oss alla. Hemmadagarna kör vi dock en liten utflykt, lunchvinprovning medans barnen sover. Vi har ju hyrt

Erik Danckwardt
familjendanckwardt i Jorden runt på 92 dagar
Senast aktiv - från Peking, Kina
Chill Zone
onsdag 17 november 2010 - Langebaan, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi har väntat på vind hela dagen idag utan en endaste vindpust. Jag har efter en vecka kommit in i mitt chill-mode där jag inte behöver ha någon brådska till någonting utan bara vara laidback och ha det skönt i solen. Vi körde på en liten utflykt runt lagunen för att se hur de har det

Kitesurfing i världsklass
tisdag 16 november 2010 - Langebaan, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Sharky Bay i Langebaans lagun visade sig från sin bästa idag med ett sjysst plattvatten och kanon vind för en 12 kvm. Lagunen är gigantisk och det är knä till midje djupt i denna fantastiaska oas för kitesurfare. Det blev några timmar på vattnet idag med en stabil vind och träning på

Langebaan
måndag 15 november 2010 - Langebaan, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Då var jag framme i Langebaan som är brinnande hett med 35 pumpande grader som slår mot skallen. En timmes bilfärd i en liten Fiat fullpackad med kitesurfingutrustning. Jag har checkat in i min fyrkantiga studio med utsikt över en öde bakgård. Jag har lämnat Kapstaden där jag tyckte det

Jorden runt på 92 dagar

Jorden runt på 92 dagar

7 februari 2011 - 9 maj 2011

Kitelife i Sydafrika

Kitelife i Sydafrika

10 november 2010 - 20 december 2010

Kitelife lär dig att kitesurfa i lagunen i Langebaan under november och december månad.