Montagu

Födelsedagen
måndag 26 december 2016 - Montagu, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vaknade till varm och oplanerad dag. Efter frukosten var vi 5 tjejer som gjorde Montagu. En mycket liten by som dessutom var väldigt stängd. Dock fann vi en Afrikan Art galleri som var öppen. Det var inte bara butik utan även en vacker och konstnärlig trädgård till. Vi vandrade runt och

Till Montagu
söndag 25 december 2016 - Montagu, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Innan vi lämnade Kapstaden gjorde vi en tur upp till Taffelberget. Helt häpnadsväckande vackert. Därefter tog bussturen ca två timmar till Montagu där vi fick ny inkvartering. Landskapet är kargt och bergiga mellan vinodlingar. Väl framme är temperaturen ca 34°. Tog en liten promenad i en

Sanbona
torsdag 6 februari 2014 - Montagu, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagens winehopper Hosein skötte sig finfint! Efter fyra vingårdar och. 22 provade viner tyckte vi att det fick räcka trots att han gärna hade kört oss till ett par till. Middagen intog vi i en trädkoja på restaurang Moyo med afrikansk buffé.Tack för tipset Gunilla S & Isabelle. Idag

Lena Walldin
walldin i Sydafrika 2014
Horses, movies and draught
lördag 15 december 2012 - Montagu, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

En liten summering av de senaste dagarna. Lucia firade vi med att börja på Two oceans aquarium. Ett fint akvarium med diverse exotiska fiskar, krabbor, fiskar, maneter och pingviner. När det var avklarat besökte vi en saluhall nere vid Waterfront. Det var ett jättefint och fräscht ställe och

Anna Sjöberg
Condan i Suid-Afrika terugkeer
Vingårdar, vackra bergsvyer, väldigt varmt!!
måndag 27 december 2010 - Montagu, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Resan gick bra. En liten man väntade på oss för att lämna ut hyrbilen. Håkan är chaufför och försöker köra på rätt sida och växla med rätt hand!!! Vi möttes av värmechock. Det är 35 grader varmt. Lite häftigt för kropparna och knopparna. Första dagen besökte vi Franschoeck. Vi

Sydafrika Garden Route

Sydafrika Garden Route

3 januari 2016 - 3 januari 2017

Åker med Singelresor i Norden AB till Sydafrika över jul och nyår,

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

31 januari 2014 - 22 februari 2014

På fredag den 31/1 flyger vi till Kapstaden. Där väntar safari, vingårdar och en massa annat spännande på oss...

Suid-Afrika terugkeer

Suid-Afrika terugkeer

8 december 2012 - 12 januari 2013

Så var det dags igen! Denna gång går äventyret till Sydafrika. Under fem veckor ska vi tillsammans med våra vänner från Australien resa runt i landet. Vi börjar i Kapstaden och åker sedan norrut längs ostkusten, besöker Drakensberg, Johannesburg och Krugerparken. Vi har siktet inställt på en resa bestående av sol, bad, vackra vyer, god mat och gott vin, exotiska djur och en hel del bilåkande  Hoppas du vill följa vår resa! And we are off again. This time to South Africa. During five weeks we are going to travel around the country with our friends from Australia. We start our trip in Cape Town and then go north along the east coast, visit Drakensberg, Johannesburg and Kruger National Park. We look forward to enjoying beaches, great food and wine, great views, exotic animals and of course some hours in the car... Hope you want to follow us!

Sydafrika för att fira 50-åringar

Sydafrika för att fira 50-åringar

25 december 2010 - 7 januari 2011

Hela familjen åker till Sydafrika.Vi åker från Kapstaden, Garden Route, Port Elisabeth,Safarie,Mosselbay,Hermanus,Cape-halvön och tillbaka till Kapstaden. Följ oss på vår resa.

Agneta Lönnroos
Agnes56