Mosselbaai

Golf, besök på Diaz Museum, Vingården Jakkalsvlei.
torsdag 15 februari 2018 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Ja, så var vi i Mosselbay och där har vi hyrt en lägenhet nere vid havet med 3 rum och kök.16 februari .Vi spelade golf i underbart väder på Mosselbay GC och fick en trevlig snubbe med i vår boll, vi fick lite tips på restauranger och andra sevärdheter.Golfbanan ligger så att du ser

Lena Rehn
rehn47 i Sydafrika 2018
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Resedag from Mossel Bay o bad till Capetown o storstad
tisdag 13 januari 2015 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har sovit bra, förutom ett gäng ungdomar som sprang omkring på rummet o stökade lite innan de kom till ro kl 03 inatt. Jag tror att det var svenskar, i så fall de första på länge. Sover ända till halv nio, upp för att göra egen frukost, musli men brödet har möglat så det blir ingen

Vandring, Lighthouse Blaize trail i Mossel Bay
måndag 12 januari 2015 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Mulet vid förbeställd frukost kl åtta, packar för vandring och bad. Hittar snabbt o lätt till fyren, men leden börjar tufft. Mer än 30 meters bråddjup alldeles intill stigen gör att jag blir lite yr. Leden är dock bra o det är nog bara tvångstankar om att snubbla som stör. Går i fem

Vandring Touws River i Wilderness och bad i Mossel Bay
söndag 11 januari 2015 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har haft stora problem med att logga in o ladda upp, igen !!! Lämnade underbara Wilderness vid två-tiden för att åka ca 6,5 mil närmare Kapstaden, det tog ca 1,5 timmar med fullsatt Bazbuss. Några som steg på i Georg, var ganska färdiga av värmen uppe i Outsdoorn och Little Karoo. Vi

Snart slut
torsdag 20 februari 2014 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagen blev en riktig höjdare! Vi började dagen med en tvåtimmars promenad på stranden. Vi stötte på fyra andra morgonvandrare och en joggare, så det var inte trångt direkt. Efter det åkte vi till Botlierskop där vi först hade picknick med elefanter. Vi blev körda med Jeep till en

Lena Walldin
walldin i Sydafrika 2014
180 graders havsutsikt
tisdag 18 februari 2014 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Här i Dana Bay precis utanför Mosselbay bor vi på ett nästan nytt B & B med milsvid utsikt över havet från vårt rum och terrassen. Vi såg delfiner därifrån igår! Stranden nedanför är 7 km lång påstår husvärden Gottfried. Vi är klart benägna att tro honom efter att ha gått några

Lena Walldin
walldin i Sydafrika 2014
Roadtrip!
tisdag 14 januari 2014 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vilken härlig start på vår roadtrip!  Vi började dagen med ett klart måste på vår lista: Stellenbosch. Ett otroligt vackert område där Sydafrikas främsta vinodlingar finns. Hela omgivningen är väldigt vacker! Vinodlingarna ligger vid foten av bergen och man får intrycket att man är i

Alicia Rifai
alirif i Mexico + Mama Africa
Senast aktiv - från León, León, Nicaragua
3 veckors rapport
söndag 17 mars 2013 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

De senaste tre veckorna har vi haft enstaka internetkontakt. Mycket intryck, många landskap och många mil senare är vi nu i Paternoster. Ett vitkalkat fiskeläge som luktar bohuslän. Havet kallare än en svensk sommardag, musslorna större och luften som en fin svenska sommardag. Imorse kom

I paradiset med yxa under sängen..
torsdag 28 februari 2013 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Knuffen i ryggen kommer oväntat, mannen med tiggarburken kommer närmare och till vänster ser jag en skugga i ögonvrån. Förvandlingen från turist till villebråd går blixtsnabbt, rätt fram är det fritt fält och valet att springa är lätt.. Och som jag springer.. jag stannar inte med

Day 12 - Fishing day.
måndag 25 februari 2013 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Got up at 6:30. We had an early breakfast and then we were given a ride to the harbor to meet with Hennie and Quibell. Quibell is Noels brother. He had a rough start on the morning. First he lost a tire, then he forgot the number plate on the boat trailer and got a fine by the traffic control, then

Magnus Bågenholm
Caruso i Syd Afrika 2013
Senast aktiv - från Mölndal, Västra Götalands län, Sverige
Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

15 december 2014 - 16 januari 2015

En månad i sydafrika med målet att se mycket natur och sevärdheter samt kanske någon safari. Trängtar efter sol o värme.

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

31 januari 2014 - 22 februari 2014

På fredag den 31/1 flyger vi till Kapstaden. Där väntar safari, vingårdar och en massa annat spännande på oss...

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Sydafrika2013

Sydafrika2013

11 februari 2013 - 18 mars 2013

Rakt söderut denna gång. Vi söker värme och vila, en lugn stund att gräva i sanden och lyssna på vågorna i t-shirtklimat. Joacim jobbade i Kapstaden en vecka, familjen följde med och stannade kvar. 5 veckor i en annan verklighet. Vill du följa med?

31 januari 2013 - 6 mars 2013

Favorit i repris.

Favorit i repris.

16 januari 2013 - 3 februari 2013

Återigen, Sydafrika står på biljetten. Samma gäng som sist vi var iväg, Våra vänner tillika grannar Lars och Tori och jag och Janne. Vi landar i Kapstaden på torsdag eftermiddag och har bokat första natten i Riebeek Kasteel. Sedan bär det av norrut till Paternoster där vi denna gång har bokat 2 nätter hos den fantastiske kocken/värden Arnold. Några guldkorn från föregående resor kommer det att bli, fö så ska vi söka lite nya vägar och upplevelser. Sista tre nätterna blir i Camps Bay utanför Kapstaden, förhoppningsvis inkluderar detta lite solbränna. Vi håller tummarna att resan ska går bra och skriv gärna på vår sida.

SydAfrika

SydAfrika

8 januari 2013 - 24 februari 2013

Snart påbörjar Kerstin o Jag (Janne) vår resa till Sydafrika. Vi börjar med några dagar i Kapstaden för att sedan resa 30 mil österut till Pinacle Point Golf resort (ska inte spela golf!) nära Mosel Bay! Fåglar o Djur står på agendan. Sol o bad också. Hoppas kunna lägga ut lite bilder.

Syd Afrika 2013

Syd Afrika 2013

13 februari 2013 - 3 mars 2013

South Africa with Claes, Ida and Karl-Johan 18 day's to see Mosel Bay, stay in the Wine district and see Cape Town and Cape of Good Hope again.

50-årsresa

50-årsresa