Paarl

Vinprovning hos Ernie Els
torsdag 15 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

15 Februari.Vi har nu varit i Paarl området 4 nätter och haft fantastiskt väder med utflykter, bad i poolen på Oak Tree, golfspel på Milnerton och vin provningar, men nu var det dags att dra vidare . Vi hade tidigare pratat om att vi ville åka tillbaka till Ernies vingård som vi besökte

Senast aktiv - från George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Golf Milnerton, Taffelberget, Cape of good hope och winetasting Ernie Els.
söndag 11 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.12 febr.  Ja, så var det dags för en golfrunda igen  och vi hade tid 09:45 o 09:53, vi tyckte vi startade i god tid från vårt boende i Paarl, men hade inte räknat med en sådan trafik det var köer hela vägen in till Kapstaden och nu råkar vi köra fel också men vi körde in

Drakenzicht,
tisdag 13 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000

Agulhas till Paarl
onsdag 4 november 2015 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår eftermiddag provade vi viner på en liten vingård. Två vita, ett rose och två röda. De vita och rosevinet var drickbart men de röda vinerna var inte populära. Sov på en camping ute på landet så där tog vi det lugnt när vi kommit fram. Blåsigt och rätt kallt på kvällen. Idag den

visst ja.
lördag 25 januari 2014 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Babianer efter vagen. Fotades ivrigt!!

Babianer, vingardar och god mat.
lördag 25 januari 2014 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

En 9 timmars natt och man ar hur pigg som helst. Mumsig frukost med farska exotiska frukter och Guava juice som odlas har pa garden. Styrde mot Franschoek for lite vackra vyer och vinprovning. Lite shopping av vissa i sallskapet och en god lunch pa Chamonix vingard. Rickedy Bridge blev vart nasta

Framme
fredag 24 januari 2014 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Framme i Paarl. Bokat ett boende har tva natter, pa en vingard. Eftermiddagen har vi spenderat vid poolen. Skont att slappa efter en lang resa. Lite strul med hyrbilen, vi hade blivit uppgraderade till en mycket storre och battre bil, en Volvo S.40. Njae inget bagageutrymme. Efter lite brak fick

Paarl & Mbekwini
måndag 21 november 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi klara på detta hotellet och ska åka vidare till nästa. Otligt mysigt hotell med små över planterade trädgårdar, vatten som rinner och mysiga rum. Här i Paarl har vi för det mesta spenderat våran tid i kåkstaden Mbekweni. Sätt vad och hur dom jobbar här nere med projektet.

Evilina Karlsson
Evilina i Sydafrika
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Tempel Wines
söndag 30 oktober 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi äntligen framme efter en lång resa (hemifrån ung 24 timmar). Har just avnjutit en god middag med gott vin på Tempel Wines. Ska strax gå till sängs och får imorgon göra utflykter till vingårdar i grannskapet + vinproduktionen på gården där vi bor ännu en natt!/Ingrid och Nisse

Sköna lata dagar
fredag 25 februari 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagarna här på vingården går i sakta mak. Det mesta är i Winelands kretsar runt, just det, vingårdar. Lunch äter vi på vingård, picknick äter vi på vingård, leka på lekplats gör man på ...vingård. Varannandag åker vi på utflykt någonstans. Då brukar vi försöka komma iväg

Erik Danckwardt
familjendanckwardt i Jorden runt på 92 dagar
Senast aktiv - från Peking, Kina
Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Från Lusaka till Kapstaden

Från Lusaka till Kapstaden

10 oktober 2015 - 10 november 2015

Nu är det bara en dag kvar tills Gun och jag börjar vår resa. Imorgon flyger vi till Lusaka i Zambia. Resan går från Landvetter till Arlanda - Wien - Addis Abbeba - Harare - Lusaka och den tar nästan ett dygn innan vi är framme.

Sydafrika upprepas

Sydafrika upprepas

23 januari 2014 - 9 februari 2014

Fyra Quinnor på resa till värmen!

13 november 2011 - 28 november 2011

7 februari 2011 - 9 maj 2011

Sydafrica, Swaziland och Mocambuiqe

Sydafrica, Swaziland och Mocambuiqe

29 januari 2011 - 27 februari 2011

Rundtur med hyrbil. Kapstaden, vindistrikten. Paarl route 62 strutsfarmar, Cango vildlife range, Delfinsafari, Knyssna, Port Elisabeth flyg till Durban, St Lucia, 5 safariturer Johannesburg flyg till Mocambique sola bada njuta sedan hem igen.

127 Main St, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
107