1 Ou Tuin

Agulhas till Paarl
onsdag 4 november 2015 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår eftermiddag provade vi viner på en liten vingård. Två vita, ett rose och två röda. De vita och rosevinet var drickbart men de röda vinerna var inte populära. Sov på en camping ute på landet så där tog vi det lugnt när vi kommit fram. Blåsigt och rätt kallt på kvällen. Idag den

visst ja.
lördag 25 januari 2014 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Babianer efter vagen. Fotades ivrigt!!

Babianer, vingardar och god mat.
lördag 25 januari 2014 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

En 9 timmars natt och man ar hur pigg som helst. Mumsig frukost med farska exotiska frukter och Guava juice som odlas har pa garden. Styrde mot Franschoek for lite vackra vyer och vinprovning. Lite shopping av vissa i sallskapet och en god lunch pa Chamonix vingard. Rickedy Bridge blev vart nasta

Framme
fredag 24 januari 2014 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Framme i Paarl. Bokat ett boende har tva natter, pa en vingard. Eftermiddagen har vi spenderat vid poolen. Skont att slappa efter en lang resa. Lite strul med hyrbilen, vi hade blivit uppgraderade till en mycket storre och battre bil, en Volvo S.40. Njae inget bagageutrymme. Efter lite brak fick

Paarl & Mbekwini
måndag 21 november 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi klara på detta hotellet och ska åka vidare till nästa. Otligt mysigt hotell med små över planterade trädgårdar, vatten som rinner och mysiga rum. Här i Paarl har vi för det mesta spenderat våran tid i kåkstaden Mbekweni. Sätt vad och hur dom jobbar här nere med projektet.

Evilina Karlsson
Evilina i Sydafrika
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Tempel Wines
söndag 30 oktober 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi äntligen framme efter en lång resa (hemifrån ung 24 timmar). Har just avnjutit en god middag med gott vin på Tempel Wines. Ska strax gå till sängs och får imorgon göra utflykter till vingårdar i grannskapet + vinproduktionen på gården där vi bor ännu en natt!/Ingrid och Nisse

Sköna lata dagar
fredag 25 februari 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagarna här på vingården går i sakta mak. Det mesta är i Winelands kretsar runt, just det, vingårdar. Lunch äter vi på vingård, picknick äter vi på vingård, leka på lekplats gör man på ...vingård. Varannandag åker vi på utflykt någonstans. Då brukar vi försöka komma iväg

208 flaskor vin
tisdag 22 februari 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kl 06.00 är det samling. Solen har änu inte gått upp, vilket är skönt. Tidiga mornar och sena kvällar är temperaturen behaglig, vilket känns som viktigaste förutsättningen för svenska vindruvsplockare. Uppstigningen klockan 5 verkar redan knäckt halva styrkan. Pernilla mumlar något om

Vår nya adress
måndag 21 februari 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Tänkte berätta lite om stället som vi bor på. Utanför Paarl, mitt i Winelands, ca 40 minuter från Kapstaden i syd västlig riktning (eller ca 50 minuter för oss, riktningen är dock densamma) ligger vingården Mooi bly. Betyder något på afrikaan som jag inte kommer på, men det spelar

Senast aktiv - från Peking, Kina
När ska vi hälsa på djuren i Afrika?
onsdag 16 februari 2011 - 1 Ou Tuin, Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

My ställde frågan i snitt vart 36 timme månaderna innan vi åkte. Sedan vi kom hit vi ju träffat en väldigt massa djur. Hundar, katter, getter, ankor, ödlor, fåglar och hönor. Oj vad exotiksa djur det finns här i Afrika tänker ni säkert. Men trot eller ej, det finns mer! Så vi hoppade

Från Lusaka till Kapstaden

10 oktober 2015 - 10 november 2015

Nu är det bara en dag kvar tills Gun och jag börjar vår resa. Imorgon flyger vi till Lusaka i Zambia. Resan går från Landvetter till Arlanda - Wien - Addis Abbeba - Harare - Lusaka och den tar nästan ett dygn innan vi är framme.

Sydafrika upprepas

23 januari 2014 - 9 februari 2014

Fyra Quinnor på resa till värmen!

Sydafrika

7 februari 2011 - 9 maj 2011

Sydafrica, Swaziland och Mocambuiqe

29 januari 2011 - 27 februari 2011

Rundtur med hyrbil. Kapstaden, vindistrikten. Paarl route 62 strutsfarmar, Cango vildlife range, Delfinsafari, Knyssna, Port Elisabeth flyg till Durban, St Lucia, 5 safariturer Johannesburg flyg till Mocambique sola bada njuta sedan hem igen.