Plettenberg Bay

Får ta lite då o då

Lördag 17 marsVaknat som vanligt nästan 1 gång/tim men har nog sovit bra däremellan. Inte trött i alla fall. Blåser som f.....sen. Kom ett litet moln o släppte regn på morgonen men det blev inte mer.Frukosten avklarad, diska o taket nerpackat. Solen skiner från ganska blå himmel men det

Nu lämnar vi det här stället!
fredag 9 september 2016 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

http://www.resedagbok.se/Korvpudding Ny blogg pga att denna krånglat extremt mycket!

Plettenberg Bay
måndag 2 november 2015 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vår valsafari som var bokad redan hemifrån, blev inställd pga dåligt väder. Det har regnat och blåst, men kanske imorron kan det bli av. Vi har varit i Storms River Mouth idag.Jag provade kondisen och gick en trekvartstur till hängbroarna. Man blev allt lite svett i pannan. Sen kollade vi

Hans Axelsson
haax i Sydafrika 2015
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Skydive och beacheftermiddag
tisdag 11 februari 2014 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag började vi med att ta en liten joggingtur på morgonen. Klockan var runt 9 men det hade redan hunnit bli ganska hett. Efter det gick vi och länsade en bankomat så vi skulle kunna betala för vår adrenalin aktivitet för dagen. Sedan gjorde vi frukost och vid 10.30 kom vår skjuts. Vi fick

Sommerset East - Plettenberg Bay
måndag 10 februari 2014 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Frukosten är uppdukad i matsalen. Underbart vackra gamla trämöbler. Frukttallriken ser ut som ett konstverk. Vegas omelett med ost och champinjoner utsökt. Lämnar Somerset East vid 10,30. Nu blir det mer bergigt igen. Kör till Port Elizabeth. Tittar på det gamla klocktornet och bibioteket

Ingela Johansson
Droemmen i Sydafrika 2014
Senast aktiv - från Doha, Qatar
surfning
måndag 10 februari 2014 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Lämnat vår favorit plats nr 1 nu (Jeffreys) vi avslutade med att hyra surfarbrädor och öva lite själva. Sedan gick vi ut på kvällen med några andra andra på hostelet. Riktig familjekänsla där! Men nu är vi i Plettenberg bay så nu är vi som inne på vårt adrenalin kapitel. Idag har vi

Plettenberg
torsdag 7 november 2013 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

The Party Crew saknar sina fat boys! Vi funderar på att åka tillbaka till J-bay, men tiden räcker tyvärr inte till. Igår kom vi till Plettenberg, en mysig turiststad med begränsat uteliv. Men vi gjorde ett försök igår efter vår bbq iaf eftersom vi hade en lugn kväll i Storms River efter

Trevlig helg II!
torsdag 22 november 2012 - Plettenberg Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej därhemma! Hoppas ni har det toppen! Själva startade vi veckan med golf - och vilken golfbana - Pinnacle Point Golf Course. Absolut inte enkel.... men spännande bana. Resultatet blev inte lysande, men vi lovar att det kunde varit värre!... Precis under golfbanan ligger några spännande

Inger Åckander
Ackanders i 50-årsresa
Senast aktiv - från Peking, Kina
sol, bad och böcker

Enligt lonelyplanet-boken kallas detta 'Sydafrikas Sant Tropez', och har finns mangder med enorma lyxhus langs den grona stranden. Vi far var dagliga motion da strandpromenaden fran vart hostel ar cirka 2km bort med 45 graders lutning. Detta ar forsta gangen vi har tagit en dag pa stranden och

Malin Ahlgren
Mollez i Sydafrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

En liten tur söderut för två vänner

2 februari 2014 - 17 februari 2014

24 dagar i Sydafrika

24 dagar i Sydafrika

24 januari 2014 - 18 februari 2014

Denna gång är vi tre tjejer som ska göra Sydafrika. Vi kommer landa i Johannesburg och ganska direkt ta oss till krugerparken för en 5 dagars Safari. Sedan ska vi ta oss vidare till Kapstaden. Men på vägen dit blir det lite olika stop och vi får se vad vi får uppleva!

Jordenruntexpress

Jordenruntexpress

14 oktober 2013 - 10 februari 2014

Sydafrika - Kina - Nya Zeeland - Australien - LA - San Fransisco - Vegas - New York - Washington

50-årsresa

50-årsresa