Republiken Swellendam

Roadtripen fortsätter

Nu har jag inte skrivit på ett tag, men jag mår bra. Efter Chintsa så fortsatte jag till Addo för ett besök i naturparken där 5 timmar spenderades. Men har man varit i Kruger så är det bara en stor besvikelse. Så jag fortsatte till Jeffreys bay där jag hamnade på ett hostel med massa

P Backlund
Backen76 i Sydafrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kapstaden med mera

Hej, Efter ett par veckors bekymmerslös tillvaro med god mat och välkommen sol, bestämde vi oss för att ta en liten minisemester i Kapstaden på tu man hand. Lennart och Ingrid var snälla nog att köra in oss och det var tänkt att vi skulle ta kustvägen för att se pingviner och val. Men

Tobias, Cecilia Lindsjö, Nelson
tobycizi i Sydafrika
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Skeiding

Söndag 6 februari Efter att jagat gräshoppor som förirrat sej in på rummen och spelat för oss så begav vi oss iväg strax före tio på förmiddagen. Målet var den sydligaste spetsen på Afrika som heter L’Agulhas. Petra och Tobbe tog en annorlunda väg dit, dom körde kustvägen hela