Riebeeck Kasteel

Paternoster

Framme hos Arnold och Annelise. Atlanten strax nedanför, idag en ordentlig vind. Vi provade gå en sväng med det blev för mycket sand mellan tänderna. Har varit på 3 vingårdar på vägen hit, bl.a. Allesverloren. Vädret pendlar mellan 25 och 33 grader, inte helt fel! Ni som undrar: knäet

Antligen har!

Äntligen framme. 33 grader ar en viss skillnad fran hemma. Akte med Turkish airlines och det fungerade ypperligt. Nu har vi just atit en tre ratters middag och njuter i den ljumma eller kanske den VARMA kvallen. I morgon vanta vinprovningar och sedan Paternoster p[ vastkusten.

Favorit i repris.

Favorit i repris.

16 januari 2013 - 3 februari 2013

Återigen, Sydafrika står på biljetten. Samma gäng som sist vi var iväg, Våra vänner tillika grannar Lars och Tori och jag och Janne. Vi landar i Kapstaden på torsdag eftermiddag och har bokat första natten i Riebeek Kasteel. Sedan bär det av norrut till Paternoster där vi denna gång har bokat 2 nätter hos den fantastiske kocken/värden Arnold. Några guldkorn från föregående resor kommer det att bli, fö så ska vi söka lite nya vägar och upplevelser. Sista tre nätterna blir i Camps Bay utanför Kapstaden, förhoppningsvis inkluderar detta lite solbränna. Vi håller tummarna att resan ska går bra och skriv gärna på vår sida.