Sedgefield

Knysna! ..och så va det de där med namn
fredag 30 december 2016 - Sedgefield, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Någon som nånsin hört ett namn och tänkt  ngt i stil med "va tusan är det för namn" eller "kan man verkligen heta så"? Well, jag har iaf gjort det. IDAG! För här i Sydafrika döper man tydligen sina barn till vad som passar bäst för stunden, vilket kan resultera i lite vad som helst

Att flyga är en dans på rosor
fredag 30 december 2016 - Sedgefield, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi framme. Eller ja, igår kom vi fram. Efter tre flygturer, där vissa av oss (läs jag) hade det betydligt mkt more comfortable den andra hade det (läs Peter och Johanna. Wilma har det gött så länge hon har en film att titta på och Milton..ja den lilla ålen han är som han

Jag har nya fräknar- till Sara Larsson
lördag 28 januari 2012 - Sedgefield, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ja har fått massor av fräknar, ja som aldrig brukar få några, måste vara den sydafrikanska solen. Har hängt ett par dagar i Plett som de så fånigt kallas. Vi bodde på en farm med hästar å katter å hundar å påfåglar (tror vi att de var) å lite annat smått och gott. Var iaf ett

Sara Forsberg
Sarsky i Sydafrika
It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika

Sydafrika