Stellenboschberg

Söndag på Hazendal
söndag 5 augusti 2012 - Stellenboschberg, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Söndag idag o jag sov till kl 11! Var så trött inatt när vi var ute, pallar inte när jag har behövt gå hemifrån sju i veckan, jag funkar inte så. Hur som helst så är det en fin och bra upplevelse att få bo och jobba här på gården med Sarah! Hade väldigt tur som träffade henne i

En dag på vingården

Från en pampig entré leder en stenbelagd väg, omgiven av en allé, upp till vingården. Gården har vita fasader och här finns en fin restaurang, en vinbutik och Bed and Breakfast. På de böljande kullarna runt omkring breder druvplantagen ut sig. Jag anländer till gården halv åtta på

Stellenbosch
måndag 8 november 2010 - Stellenboschberg, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Efter den senaste kontakten hände lite mer spännande saker: vi har skådat valar och delfiner . När vi skådat klart for vi vidare till en stad som heter Oudtshoorn och det är en liten stad med en enda låååång huvudgata . Vi bodde på ett hotel nu som andades brittisk eller holländsk

Stellenbosch pa vag till Kapstaden

Hej kl ar nu 06.00. Resdagboken har haft sin sida under bearbetning nagra dagar, darfor har det drojt med inlagg. Hoppas att ni har det bra och att snon smalter for fullt. Har har vi det fantastiskt bra, vilken resa. Dag 9: Vi styr kosan mot kapstaden utmed den vackra Garden Rout. Vi stannar till

Kerstin Svensson
kerstinobertil i Safari i Sydafrika
Senast aktiv - från Málaga, Andalusien, Spanien
Zambia and South Africa

Zambia and South Africa

5 juni 2012 - 20 augusti 2012

Jag tog mina sparpengar o drog! Nu är jag på en fantastisk plats, bland fantastiska vänner, i ett fantastiskt land, called ZAMBIA! Här minglar jag omkring som en svamp och suger in kunskap. Framförallt ska jag få lära om genus, mänskliga rättigheter och HIV/AIDS i Zambia, genom projektet som jag jobbar i. Projektet hjälper till att grunda och stötta klubbar som skolungdomar på High Schools i Kitweområdet driver, där de diskuterar dessa tre ämnen. I slutet av Juli är planen att ta mig ner mot Livingstone och se Victoria Falls, därifrån går resan vidare till Kapstaden och min stora förebild Sarah Clasen! Hon är ordförande i ett feministiskt fackförbund, Sikhula Sonke, som framförallt jobbar med lantarbetares rättigheter men även bögars och flators rättigheter:) Jag ska bo hos henne och göra två veckors praktik i fält med Sikhula Sonke! Det här är min stora resa och det är så här jag älskar att leva! Det är så här jag blir klokare.

28 oktober 2010 - 12 november 2010

5 mars 2010 - 24 mars 2010

Vilda djur, naturupplevelser och vingårdar