Wilderness

Strandpromenad med bad i Wilderness o bonus med banvallspromenad
lördag 10 januari 2015 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Härlig frukost o sedan iväg så långt ögat o stranden når. Vandrar i två timmar, skönt med sjöbrisen för det som inleddes med lite soldis har blivit, blazing sun. Kommer till en lite klippigare del o hittar min egen nakenbadarstrand, här finns fina "rock-pools" med solvärmt vatten ca 27

Bo Persson
BodPersson i Sydafrika
Resdag Storms River Village till Wilderness
fredag 9 januari 2015 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vaknar redan vid sju, hjälper jonathan att planera sin färd till Tsitsikamma som blir ändrat till Big tree eftersom det regnar. Bussen kommer en halvtimme sent från P E men det tar å andra sidan bara 3,5 timmar till Wilderness. När vi passerar Bloukrans bridge stannar chaffisen till så att

Bo Persson
BodPersson i Sydafrika
Strutsar och dimma
söndag 31 mars 2013 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Alla dessa fantastiska möten med människor! Denise och hennes man Lou driver det B & B som vi bor på nu. Denise, född i Oklahoma, uppvuxen i San Francisco, Lou från Chicago, nu bosatta i Wilderness i Sydafrika. Vi ser bilder på Lou tillsammans med senator Jesse Jacksson som en gång var nära

Birgitta Öström Hertinge
Birgittaswe i Påsk igen - Sydafrika
Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Superlativen börjar sina
lördag 30 mars 2013 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

När vi i går eftermiddag körde in i "staden" Montagu, undrade jag vad vi hade där att göra. I morse när vi skulle lämna, undrade jag varför vi inte skulle stanna en natt till. David och Mike, fantastiska värdar med sina små hundar. David som rest jorden runt och uppträtt med Holiday on

Birgitta Öström Hertinge
Birgittaswe i Påsk igen - Sydafrika
Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Wilderness nationalpark
onsdag 23 januari 2013 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

6 mil öster om Mossel Bay ligger Wilderness. En naturskön plats vid foten av höga skogklädda berg. Ett naturreservat med flera iordningställda vandringsleder. Vi väljer "Half-collared kingfisher trail" som går uppför en sluttning utmed en bäck till ett vattenfall. Vi stöter på den

Janne Gisselson
Malteserna i SydAfrika
Senast aktiv - från Norrtälje, Stockholms län, Sverige
Wilderness summary
lördag 22 december 2012 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

En liten summering av de senaste dagarna. Just nu är vi i East London där vi bara övernattar innan vi åker vidare mot Uvongo. Alla stavfel och felaktiga ordföljder skyller jag på att vi skriver på iPad och att vi pratar engelska 95% av tiden.... Det är inte alltid vi korrekturläser innan

Anna Sjöberg
Condan i Suid-Afrika terugkeer
Treking pa jarnvagsspar
måndag 2 april 2012 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej! Nu har vi hittat ett internet som fungerar ok. I wilderness spenderade vi tva dagar med att vandra och sola. Vi hittade ett vandringsspar langs en gammal nedlagd jarnvag vid havet. Denna jarnvag gick genom klippor och over en flod via en ranglig bro. Malin var skitradd nar denna bro

Malin Ahlgren
Mollez i Sydafrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Västkap och Garden Route
fredag 18 november 2011 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagens flygtur blev över två timmar försenad p.gr.a. regn. Vi togs oss direkt till hotellet, och efter att ha tittat på lite lokala såpor somnade vi sött (dvs jag tittade på TV och T tittade på något annat på sin padda). Fredagen startade i regn. Vi åt frukost med utsikt över

Gerd Hallnemo
drnemo i Stora Sydafrikaresan
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Kära läsare.....
söndag 21 augusti 2011 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

....om jag nu har några kvar. Fick precis ett sms där någon frågade vad som hände med resedagboken. Jag skyllde på plugg och ungar, men måste erkänna att det beror på lathet också. Resedagboken är så seeeg också att man tappar sugen. Det här blir sista resan vi kommer använda den.

Anna Leima
lilavita i Sydafrika
Senast aktiv - från Furuvik, Gävleborgs län, Sverige
En liten uppdatering
tisdag 14 juni 2011 - Wilderness, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej! Här sitter jag och Todd i ottan klockan sju och det är fortfarande mörkt. Vi har varit här i en och en halv månad nu och det börjar likna vardag. Vi saknar Sommar-Sverige men har det bra här. Vi har fått fint väder efter några dagar med skyfall. I helgen var vi på stranden hela

Anna Leima
lilavita i Sydafrika
Senast aktiv - från Furuvik, Gävleborgs län, Sverige

15 december 2014 - 16 januari 2015

En månad i sydafrika med målet att se mycket natur och sevärdheter samt kanske någon safari. Trängtar efter sol o värme.

Påsk igen - Sydafrika

Påsk igen - Sydafrika

23 mars 2013 - 7 april 2013

SydAfrika

SydAfrika

8 januari 2013 - 24 februari 2013

Snart påbörjar Kerstin o Jag (Janne) vår resa till Sydafrika. Vi börjar med några dagar i Kapstaden för att sedan resa 30 mil österut till Pinacle Point Golf resort (ska inte spela golf!) nära Mosel Bay! Fåglar o Djur står på agendan. Sol o bad också. Hoppas kunna lägga ut lite bilder.

Suid-Afrika terugkeer

Suid-Afrika terugkeer

8 december 2012 - 12 januari 2013

Så var det dags igen! Denna gång går äventyret till Sydafrika. Under fem veckor ska vi tillsammans med våra vänner från Australien resa runt i landet. Vi börjar i Kapstaden och åker sedan norrut längs ostkusten, besöker Drakensberg, Johannesburg och Krugerparken. Vi har siktet inställt på en resa bestående av sol, bad, vackra vyer, god mat och gott vin, exotiska djur och en hel del bilåkande  Hoppas du vill följa vår resa! And we are off again. This time to South Africa. During five weeks we are going to travel around the country with our friends from Australia. We start our trip in Cape Town and then go north along the east coast, visit Drakensberg, Johannesburg and Kruger National Park. We look forward to enjoying beaches, great food and wine, great views, exotic animals and of course some hours in the car... Hope you want to follow us!

25 mars 2012 - 16 april 2012

Kapstaden till Port Elizabeth

Stora Sydafrikaresan

Stora Sydafrikaresan

10 november 2011 - 26 november 2011

Rundresa I Sydafrika

27 april 2011 - 26 september 2011

Hela familjen åker till Sydafrika i fem månader. Jag ska läsa en kurs i Body stress release, en slags ryggbehandlingsmetod. Vi ska leva "vardagsliv" i Wilderness, en liten by efter sydkusten.

Sydafrika 33 år senare

Sydafrika 33 år senare