White River

Safari i krygerparken
onsdag 2 oktober 2019 - Mpumalanga, White River, Sydafrika

Resan gick bra hela vägen. Enda missen var att sista flyget från Johannesburg tlll krygerparken tydligen va överlastat. Dock var det inge som sa något innan vi landade och dom meddelade att bagaget inte kom med. Vi hade ju sovsäck i väskan? Som tur är finns det numera glamping att tillgå.

Anna Lickander
lickander i Safari i Sydafrika
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Gods Window
söndag 16 december 2018 - White River, Sydafrika

Efter en natt i det minsta rummet ever så gav vi oss iväg för att utforska Panorama rout. Vi stannade vid två härliga vattenfall som vår värd tipsat om. Sista sevärdheten för dagen var Guds Windows, vilken utsikt, helt fantastiskt! Denna natt uppgraderade vi boendet på El Roige gest house

White River
lördag 15 december 2018 - White River, Sydafrika

Lördag 15:e dec,Idag var vi alla rädda på riktigt. Efter frukost beslutade vi oss för att lämna Johannesburg en dag tidigare än vi tänkt oss. Efter vi fått vår hyrbil började resan ut ur Johannesburg, vänstertrafik och mycket bilar. Gert behöll lugnet och navigerade ut ur stan (några

Victoria Falls till Graskop
måndag 19 oktober 2015 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Den 15 lämnade vi Vic Falls för att åka söderut. Det blev en hel dag på bussen som tog oss till Motobo Hills som ligger utanför Bulawayo. På morgonen dagen efter gick vi upp på en bergshöjd för att se soluppgången. Bussen fortsatte till Great Zimbabwe, ruinstad som övergavs på

Krugerparken - White River
fredag 7 februari 2014 - White River, Sydafrika

När dörrklockan ringer är vi klara. Lite förfriskningar och sedan iväg med gårdagens gäng och James. James har sett en leopard på morgonen och hoppas på att spåra upp den igen. Guiderna har ett bra samarbete och tipsar varandra hela tiden. Idag har vi tur. Först lyckas vi få se

Ingela Johansson
Droemmen i Sydafrika 2014
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Johannesburg - White River
tisdag 4 februari 2014 - White River, Sydafrika

Efter en god frukost på Palazzos terrass checkar vi ut. Bilen körs fram och bärare packar in bagaget. Vi kör till Mandela Square. Här finns en mycket hög staty av Mandela. Björn blir som en dvärg jämte. Vi fortsätter mot Mandela house i Soweto. Alldeles nära hans hus kör vi in på en

Ingela Johansson
Droemmen i Sydafrika 2014
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Fest vid gigantiskt Baoboträd !
söndag 20 oktober 2013 - Stanley Bush Kop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Igår kväll anlände vi till Sunland Baobathree, en camping med ett 6000 år gammalt Baobaträd, stor grillplats under och en liten tvårumsbar inuti trädet !!! De enda gästerna var två bröder från Kapprovinsen, vår lilla grupp satt uppe till 1.30 och mös framför den stora brasan i halv

Big Five!
tisdag 25 december 2012 - Shirimantanga, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Svetten pärler, dammet klibbar. Ännu en dag ger vi oss ut på savannen för nya äventyr. Vi är nu officella big fivare! Idag såg vi Lejon som var den sista av afrikas fem stora djur. Igår kväll var vi ut på skymningssafari med den hitintills tredje bästa tracker och djurspotter vi sett.

Ted Persson
Trap i Expedition Sydafrika
Senast aktiv - från Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige
Ulusaba
onsdag 17 oktober 2012 - Mpumalanga, White River, Sydafrika

Vi åkte ju till Hermanus i förrgår i hopp om att se valar men icke sa nicke eftersom att det regnade. Vi tog oss en lunch där och åkte sedan tillbaka till Kapstaden. Sista kvällen så åt vi middag på en italiensk restaurang vid Watefront (hamnen). Igår flög vi hit till Ulusaba. Efter att

Alexandra Imper

1 oktober 2019 - 16 oktober 2019

Sydafrika julen 2018

Sydafrika julen 2018

13 december 2018 - 9 januari 2019

Fam Eriksson från lilla Östhammar ger sig än stora Sydafrika, här kan ni läsa om våra intryck.

Från Lusaka till Kapstaden

Från Lusaka till Kapstaden

10 oktober 2015 - 10 november 2015

Nu är det bara en dag kvar tills Gun och jag börjar vår resa. Imorgon flyger vi till Lusaka i Zambia. Resan går från Landvetter till Arlanda - Wien - Addis Abbeba - Harare - Lusaka och den tar nästan ett dygn innan vi är framme.

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

2 februari 2014 - 17 februari 2014

50-årsresa på Rosa Buss

50-årsresa på Rosa Buss

11 oktober 2013 - 9 november 2013

För första gången ska jag resa med Rosa Bussarna, tanken har funnits där i många år men glömts bort. Tack Inger för att du påminde mig genom din egen resa med dem ! ;) I stora dra: Vi flyger från Arlanda på kvällen 11/10 och landar i Lusaka, Zambia för att borda den rosa bussen och bege oss till Victoriafallen, Zimbabwe som första anhalt, färden går vidare genom Sydafrika till Swaziland, genom Sydafrika till Lesotho, sen via Garden Route till Kapstaden. Därifrån flyger vi hem 8/11 för att på lördag morgon 9/11 landa på Arlanda igen !

Expedition Sydafrika

11 oktober 2012 - 30 oktober 2012

AAAAAAfrika!

AAAAAAfrika!

21 april 2012 - 4 juni 2012

Resar går vidare genom denna fantastiska kontinent, ett litet tag till iallafall!

Sydafrika 2

Sydafrika 2

2 februari 2012 - 17 februari 2012

Hej ! Denna gång åker vi med två kompisar. Det är deras bröllopsresa som äntligen blir av. Vi börjar i Kapstaden med omnejd. Sedan fortsätter vi till S:a Drakensbergen. Därifrån kör vi via St Lucia och Swaziland till Krugerparken. Sedan avslutar vi i Graskop innan vi flyger hem från Johannesburg.

Family four...eller resan till lillebror

Family four...eller resan till lillebror

20 juli 2011 - 31 augusti 2011

Välkommen att följa med på vår resa från Sverige till Sydafrika. Med obeskrivliga minnen i ryggsäcken från 2007 då vi fick vår son C, reser vi tillbaka och återupplever och skapar nya fantastiska minnen då vi äntligen får träffa lillebror! Ett äventyr väntar...som sagt, varmt välkommen att följa med!

Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika
253