Seoul

Första veckan i skolan
fredag 5 april 2019 - Hoegi-dong, Seoul, Sydkorea

Vissa är noga med att betona att de går på universitetet (och vi går ju på Kyung Hee University) men jag säger skolan, kort och gott. Man går i skolan och skolar sig, så att säga. Bland det första man tänkte på var hur mycket svenskar som går på Kyung Hee. Inget nytt i och för sig,

Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
Moster + Hongdae (första helgen)
söndag 31 mars 2019 - Seoul, Sydkorea

Första veckan bjöd på fredagsmys hos min äldsta moster, som tidigare bott i Seoul men som nu flyttat till Yongmun, nästan två timmar österut från Seoul. Hon är näst äldst i syskonskaran, min mamma är äldst. Yongmun är inte en del av Seoul men jag blev förvånad att det låg så

Första dagarna i Sydkorea
torsdag 28 mars 2019 - Dongdaemun-gu, Seoul, Sydkorea

Första gången i Sydkorea på nästan precis tre år. Känns alltid lite bekant men ändå alltid lite nytt. Varje resa är 'unik' och kanske särskilt den här. Det här är sjätte gången jag är här sedan 2014 men det är första gången som jag åker hit för att BO här, om än så "bara"

En uppdatering!
onsdag 16 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Hello folks! Sorry för att jag har varit så dålig på att uppdatera, men resande handlar å andra sidan i mångt och mycket om att bryta sig loss. ;)Jag åkte ner till Macau och spelade en del på de stora casinona. Det gick faktiskt rätt bra och det blev en del vinster, en del förluster.

Johan
JHenriksson i Moskva till Peking till vägs ände?
Senast aktiv - från Sydafrika
Seoul train
tisdag 15 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Vandrar mer än någonsin på denna resan känna det som. Visst kan man ta sig nästan överallt med tunnelbana men sen ska det bytas linjer osv och det måste promeneras i evigheter. Vi förlorade söndagen till återhämtning. Efter att jetlaggat besökt DMZn på lördagen så tog tiden igen på

Kakihara i Beast in the East
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
We got Seoul but we're not soldiers
lördag 12 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Efter några timmar i Helsingfors hamnade vi nästan tio timmar senare i Hongkong. En rejäl avstickare då det hade varit närmre till Korea. Men det medförde ändå en skön känsla att besöka den varma och fuktiga luften i Hongkong. Nu kändes det som att jag var iväg igen. Efter en öl i

Kakihara i Beast in the East
Korea
tisdag 6 mars 2018 - Seoul, Sydkorea

Så nu har jag anlänt Korea. Eller kom fram i tid på eftermiddagen. Flygningen från LHR gick som smort inga konstigheter alls. snabbt besök i loungen i Hong Kong, tog en dusch, stoppade i mig något i magen.  Sen så bar det av med nästa flyg upp till Seoul. Framme, gick allt väldigt

Lars Eriksson
Lukas2 i Sista resan med guld-Busan
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Dag 40
tisdag 26 september 2017 - Sungkyunkwan-ro, Seoul, Sydkorea

KlaganJag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna det men det verkar som att jag kommer bli sjuk igen. Vaknade upp på morgonen med känslan av att något var fel med min hals. Känslan där man anar att något är fel men man väljer att leva i förnekelse tills man faktiskt blivit

Dag 38
söndag 24 september 2017 - Sungkyunkwan-ro, Seoul, Sydkorea

För första gången sedan jag påbörjade min resa sov jag länge på morgonen. Jag vet inte om det berodde på att jag hade en dominikan bredvid mig som emellanåt mumlade saker på spanska eller om jag inte sov på min madrass gjord av sten. Har jag berättat om min madrass? Inte?Okej. Vid

Dag 35
torsdag 21 september 2017 - Sungkyunkwan-ro, Seoul, Sydkorea

Det känns som att jag befunnit mig i det här landet hela mitt liv.Fanns det ens någonting innan jag flyttade till Korea? Vad gjorde jag? Jag är fortfarande kvar i limbo men nu är det mer en bekväm känsla av trygghet istället för ett öppet svar hål där jag inte vet var någonting finns

Korea 2019

Korea 2019

26 mars 2019 - 1 april 2020

Flyttat till Korea för att plugga

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

Sista resan med guld-Busan

Sista resan med guld-Busan

4 mars 2018 - 12 mars 2018

Sista resan som guld. Går till Busan Korea. Lite flyg, lite tåg, lite stad.

Inte Johannas Sista Äventyr

Inte Johannas Sista Äventyr

18 augusti 2017 - 7 januari 2018

Min utbytestermin i Seoul, Sydkorea + diverse länder som jag råkar hamna i.

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan