Seoul

En uppdatering!
onsdag 16 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Hello folks! Sorry för att jag har varit så dålig på att uppdatera, men resande handlar å andra sidan i mångt och mycket om att bryta sig loss. ;)Jag åkte ner till Macau och spelade en del på de stora casinona. Det gick faktiskt rätt bra och det blev en del vinster, en del förluster.

Johan
JHenriksson i Moskva till Peking till vägs ände?
Seoul train
tisdag 15 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Vandrar mer än någonsin på denna resan känna det som. Visst kan man ta sig nästan överallt med tunnelbana men sen ska det bytas linjer osv och det måste promeneras i evigheter. Vi förlorade söndagen till återhämtning. Efter att jetlaggat besökt DMZn på lördagen så tog tiden igen på

Kakihara i Beast in the East
Senast aktiv - från Haeundae-gu, Pusan, Sydkorea
We got Seoul but we're not soldiers
lördag 12 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Efter några timmar i Helsingfors hamnade vi nästan tio timmar senare i Hongkong. En rejäl avstickare då det hade varit närmre till Korea. Men det medförde ändå en skön känsla att besöka den varma och fuktiga luften i Hongkong. Nu kändes det som att jag var iväg igen. Efter en öl i

Kakihara i Beast in the East
Korea
tisdag 6 mars 2018 - Seoul, Sydkorea

Så nu har jag anlänt Korea. Eller kom fram i tid på eftermiddagen. Flygningen från LHR gick som smort inga konstigheter alls. snabbt besök i loungen i Hong Kong, tog en dusch, stoppade i mig något i magen.  Sen så bar det av med nästa flyg upp till Seoul. Framme, gick allt väldigt

Lars Eriksson
Lukas2 i Sista resan med guld-Busan
Dag 40
tisdag 26 september 2017 - Sungkyunkwan-ro, Seoul, Sydkorea

KlaganJag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna det men det verkar som att jag kommer bli sjuk igen. Vaknade upp på morgonen med känslan av att något var fel med min hals. Känslan där man anar att något är fel men man väljer att leva i förnekelse tills man faktiskt blivit

Dag 38
söndag 24 september 2017 - Sungkyunkwan-ro, Seoul, Sydkorea

För första gången sedan jag påbörjade min resa sov jag länge på morgonen. Jag vet inte om det berodde på att jag hade en dominikan bredvid mig som emellanåt mumlade saker på spanska eller om jag inte sov på min madrass gjord av sten. Har jag berättat om min madrass? Inte?Okej. Vid

Dag 35
torsdag 21 september 2017 - Sungkyunkwan-ro, Seoul, Sydkorea

Det känns som att jag befunnit mig i det här landet hela mitt liv.Fanns det ens någonting innan jag flyttade till Korea? Vad gjorde jag? Jag är fortfarande kvar i limbo men nu är det mer en bekväm känsla av trygghet istället för ett öppet svar hål där jag inte vet var någonting finns

Sightseeing
onsdag 20 september 2017 - Seoul, Sydkorea

En lugn dag med tempelbesök o rundvabdring i de gamla delarna. Varmt, c:a25 grader. Tillbringat mycket tid på uteserveringar. Packat inför Japan.

Stadsrundtur
tisdag 19 september 2017 - Seoul, Sydkorea

Åsa och jag tog tunnelbana till centrum. Vi gick en runda i  de gamla stadsdelarna med trånga gränder. Hittade ett fint och lugnt ställe där vi kunde sitta ute och ta en cappuccino. Hittades liten marknad där man sålde mat, fisk, grönsaker mm. Mysigt ställe.Efter det gick vi tillbaka till

Framme till civilisationen
måndag 18 september 2017 - Seoul, Sydkorea

Ankom Sydkorea(Icheon) vid 11-tiden. Kort transfer till hotellet i Seoul. Väldigt fräscht. Åt en festmåltid med Ulla och Mats på en Koreansk restaurang där de stekte mitt på bordet. God IPA till.Ligger nedbäddad och kurerar förkylningen medan de andra äter kvällsmat

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

Sista resan med guld-Busan

Sista resan med guld-Busan

4 mars 2018 - 12 mars 2018

Sista resan som guld. Går till Busan Korea. Lite flyg, lite tåg, lite stad.

Inte Johannas Sista Äventyr

Inte Johannas Sista Äventyr

18 augusti 2017 - 7 januari 2018

Min utbytestermin i Seoul, Sydkorea + diverse länder som jag råkar hamna i.

Transsibiriska till Japan

19 augusti 2015 - 6 september 2015

Har kan man ocksa vara 3

Har kan man ocksa vara 3

19 juli 2015 - 2 augusti 2015

Spiritual trip to Seoul (and all the food)

Spiritual trip to Seoul (and all the food)

4 september 2014 - 24 september 2014

Min och min vän Tina's första resa till Seoul och Sydkorea. Jag börjar med att åka ner till till Tina i Lund för att därifrån flyga från Köpenhamn och via Helsingfors till Seoul där vi ska spendera lite över två veckor med att äta god mat, lyssna på musik och ha en väldig massa kul! (Det kan slinka ner en och annan drink också under resans gång ;))

Kakihara
Krey Dia