På egna ben i Asien - En halvårsluff

måndag 3 januari 2000 - torsdag 15 juni 2000

"Du kan inte åka själv till Asien som tjej och 23 år gammal", sa min mamma. Jodå, det kunde jag visst. Och nog var det (bland) det bästa jag gjort! (Dagboksinläggen är inklippta från den hemsida jag använde vid tidpunkten, långt i efterhand - därav inga kommentarer osv.. + att datumen är ett år fel, gick inte att lägga in 2000...)

Sumatra - April
tisdag 15 maj 2001 - Bukittinggi, Sumatera Barat, Indonesien

Vi åkte båt från Melaka över till Dumai på Sumatra, och därifrån lokalbuss till lilla byn Bukittingi. Vårt första mål där var att ta oss till ett café för att träffa några indoneser Erik lärt känna, Hendri och Men. De var precis så trevliga och roliga som Erik berättat, så vi

Malaysia - April

Georgetown, Kuala Lumpur, Melaka På bussen från Thailand mötte jag en trevlig tjej från New York, Sharon, som frågade om jag ville dela rum i Georgetown. Motvilligt sa jag ja, för jag hade egentligen sett fram emot att sova själv en natt. Hursomhelst spenderade vi dagen i Georgetown

Thailand - April
söndag 15 april 2001 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Chang Rai, Chang Mai Vid gränsen sade vi hejdå till Sarah, Shawn, Joanna och Linda och reste vidare själva igen. Vi var i Chang Rai och i Chang Mai där vi trekkade några dagar. Det var en ganska rolig men inte särskilt tuff vandring genom bergen. Vi besökte några hilltribes, åkte

Laos - Mars
torsdag 15 mars 2001 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vi tog bussen tillbaka ner till Hue för att därifrån ta oss vidare till Laos. Det blev en nattbuss som tog 18 timmar. Pust. Vi kom fram på eftermiddagen, spenderade några timmar i Hue och sen tog jag och Thomas avsked från Jonas och Marie för att ta bussen samma kväll till Savannakhet i

Vietnam - Februari - 2
söndag 25 februari 2001 - Dalat, Vietnam

Dalat Efter Ho Chi Min City åkte jag norrut till Dalat, en stad i Central Highlands. När jag kom fram efter en skumpig busstur stod en vietnames och ropade ”Lisa from Sweden, Lisa from Sweden” efter mig. Jag trodde såklart att han skämtade, men det visade sig att en kompis från Örebro

På egna ben i Asien - En halvårsluff

26 Bilder 8 Besökta platser 8 Dagböcker