På vift i vida världen

tisdag 3 oktober 2006 - fredag 20 april 2007

Vi börjar resan i [b]Australiens[/b] storstad Sydney för att sedan luffa runt i detta jätteland. Efter Australien åker vi ut till Norfolk Island (som visserligen hör till Australien), en ö i Stilla Havet där bland annat Griegs morföräldrar bor. Därefter far vi vidare till [b]Nya Zeeland[/b] och alla spännande platser… Från Auckland går sedan flyget till Bangkok, [b]Thailand[/b], där vi ska fylla våra ryggsäckar med en massa prylar från häftiga marknader och bo på paradisstränder.

Batluff och vattenlekar
tisdag 17 april 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

De senaste dagarna har vi tillbringat i Krabi, Ao Nang. VI har bland annat varit pa en orm-show och akt pa en snorkeltur till Phi Phi Islands! Bland annat var vi vid Monkey Bay (sag inga apor pa stranden men valdans manga fiskar & koraller och tyvarr aven de dumma "vatten bina" som thailandarna

Lata dagar med utflykter som bryter av
onsdag 11 april 2007 -

Nu har vi forflyttat pss fran Karon till Kata. Vi bor pa annu ett "apollo-hotel" med alla andra skandinavier. Rummet ar ratt litet men poolen ar stor och fin och vi ater lunch billigt pa hotellet, vilket ar skont for da kan vi bestalla i baren [u]i [/u]poolen -jattebra for oss lata svenskar! Sa det

Vi har de uuunderbart!
onsdag 4 april 2007 - Phuket, Phuket, Thailand

Fran Nya Zeeland bar de sa av, efter 12 timmar i luften som gick forvanansvart fort eftersom vi hade var personliga tv i satet framfor! Grieg sag 38 filmer och Emma sag 7 avsnitt av topmodel, 2 filmer och sen Den Lilla Sjojungfrun eftersom hon fick beslutsangest! Man kunde aven spela tv-spel eller

Nordon!
fredag 30 mars 2007 -

[b]24 mars [/b]Fran Syd till Nord Efter att ha klantat oss som resulterade i att vi slarvade bort varat bord och kok sa lamnade vi sa sydon tiiiidigt pa morgonen. Vi campade pa terminalen i Picton och 4.45 checkade vi in. Batturen genom Cook Strait gick valdigt bra och vi lyckades slumra till i

Sydon!!
fredag 23 mars 2007 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nya Zeeland avantyret fortsatter, men vi borjar narma oss slutet pa sydon! Helt obeskrivligt vackert har de varit! Sen sist vi skrev, da vi var i Wanaka pavag till Mt Cook NZ hogsta topp Aoraki pa nastan 4000 meter! Vi fick en jattefin dag daromkring! Lake Pukakis turkosa vatten var helt otroligt