Batluff och vattenlekar
tisdag 17 april 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

De senaste dagarna har vi tillbringat i Krabi, Ao Nang. VI har bland annat varit pa en orm-show och akt pa en snorkeltur till Phi Phi Islands! Bland annat var vi vid Monkey Bay (sag inga apor pa stranden men valdans manga fiskar & koraller och tyvarr aven de dumma "vatten bina" som thailandarna

Lata dagar med utflykter som bryter av
onsdag 11 april 2007 -

Nu har vi forflyttat pss fran Karon till Kata. Vi bor pa annu ett "apollo-hotel" med alla andra skandinavier. Rummet ar ratt litet men poolen ar stor och fin och vi ater lunch billigt pa hotellet, vilket ar skont for da kan vi bestalla i baren [u]i [/u]poolen -jattebra for oss lata svenskar! Sa det

Vi har de uuunderbart!
onsdag 4 april 2007 - Phuket, Phuket, Thailand

Fran Nya Zeeland bar de sa av, efter 12 timmar i luften som gick forvanansvart fort eftersom vi hade var personliga tv i satet framfor! Grieg sag 38 filmer och Emma sag 7 avsnitt av topmodel, 2 filmer och sen Den Lilla Sjojungfrun eftersom hon fick beslutsangest! Man kunde aven spela tv-spel eller

Nordon!
fredag 30 mars 2007 -

[b]24 mars [/b]Fran Syd till Nord Efter att ha klantat oss som resulterade i att vi slarvade bort varat bord och kok sa lamnade vi sa sydon tiiiidigt pa morgonen. Vi campade pa terminalen i Picton och 4.45 checkade vi in. Batturen genom Cook Strait gick valdigt bra och vi lyckades slumra till i

Sydon!!
fredag 23 mars 2007 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nya Zeeland avantyret fortsatter, men vi borjar narma oss slutet pa sydon! Helt obeskrivligt vackert har de varit! Sen sist vi skrev, da vi var i Wanaka pavag till Mt Cook NZ hogsta topp Aoraki pa nastan 4000 meter! Vi fick en jattefin dag daromkring! Lake Pukakis turkosa vatten var helt otroligt

Sagovarld!!
lördag 17 mars 2007 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

...Bland alver och troll, de ar sa det kanns att aka och befinna sig i detta mystikens land! Vi har hunnit med sjukt mycket pa bara ett par dagar, kanns som att vi varit har i flera veckor redan!! Vi hamtade upp var bil i Christchuch, det gick finfint och var bil ar en wickedbuss de luxe!

Brrrr!!!
tisdag 13 mars 2007 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

I mandags kom vi sa antligen ivag fran Norfolk, vi fick en jattefin dag att flyga pa! Stralande sol och klart vader sa vi fick se delar av on samt Napean & Philip Island uppifran, jattefint! Lyxigt plan fick vi ocksa, med skinnsaten och tv + god mat. Forsta kottbiten pa 4 veckor uppskattades,

Fog on the airstrip = 1 extra dag!
söndag 11 mars 2007 - Kingston, Norfolk Island

Vi har fått en extra dag här på ön eftersom det imorse var varning för åska, dimma på landningsbanan, regn, rusk, vind... Allmänt skitväder så att planet inte kunde komma in till ön från Auckland. Detta gjorde inte oss ett dugg, eftersom vi då får bo&äta gratis (hehe) och göra de

Etapp 3 på G: Aotearoa!
fredag 9 mars 2007 - Kingston, Norfolk Island

På söndag åker vi ifrån Norfolk Island. Blir sorgligt att lämna mormor och morfar Summerscales men skönt ändå att lämna ön. Fast det har varit bra med en paus, nu är vi mer än någonsin sugna pa Nya Zeeland!! Norfolk har varit en väldigt söt liten ö att besöka, har varit skönt med

Stundande Helg
torsdag 1 mars 2007 - Kingston, Norfolk Island

Nu har vi varit har pa on i 3 veckor, one week to go. Obo-livet borjar bli en aning langsamt, man gor inte manga knop pa en dag, Emma har dock hunnit aldrats under den har tiden och har nu passerat 20-strecket. Vi har aven... ... Atit svenska semlor MUMS! ... Malat klart Araluen. ... Kollat pa