Barrgränds imperialistiska äventyr

söndag 26 november 2006 - lördag 2 juni 2007

Härskarna över två av Barrgränds tre fort ger sig nu ut för att exploatera, erövra och frälsa barbarernas stora ö i öst -Australien. Må våra ämbeten lysa över vår resa! Bwethum!

Batfarande och Vattenlek
tisdag 29 maj 2007 - Bangkok, Thailand

Vanner, nara och kara! Annu nan vecka har passerat i Zigenarnas tecken, men som ni nog forstatt sa ar jag numera utan min ryggsacksbroder Martin. Men, men, pa resande fot ar man anda sallan ensammen och tillsammans med ett par stycken med liknande rutt begav jag mig mot nya aventyr i Thailands

Till min kompis Martin
onsdag 16 maj 2007 - Mae Hi, Mae Hong Son, Thailand

Den har lilla truddelutten vill jag tillagna min trogne resekamrat och sangkompis, Martin Palmgren. Ma hans extrakilon nu forsvinna likt Basses buckets. "When I was young I never needed anyone And making love was just for fun Those days are gone Livin' alone I think of all the friends I've

Ö-hoppning och regn
tisdag 8 maj 2007 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Var halsade! Beklagar att jag inte har uppdaterat och upplyst om handelseforloppet i och efter Filipinerna. Detta beror delvis pa mig, men aven delvis pa er kara lasare. Ja, ni laste ratt, han forsoker faktiskt skylla ifran sig.. haha, namen da responsen varit under all kritik pa senaste sa har

Levande serpentiner och prutningskarlek
onsdag 18 april 2007 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Gudag! Nu har vi spenderat dryga vecekan har pa samui och tillvaron har varit mycket behaglig. De fem forsta natterna sov vi i en mysig liten bungalow som dock saknade det underbara pafundet luftkonditionering, sa efter nagra natter av halvbra somn har jag och Lisa nu uppdaterat oss till ett nytt

Djungelrave och uppstyrda planer
onsdag 18 april 2007 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vanner och bekanta, back by popular demand! Lovade ju att jag skulle aterkomma sa fort jag lyckades ta mig ur molnet av osakerhet infor hur varan resa skulle utveckla sig, so here it is, tillsammans med en kort summering av den senaste tiden.. Efter vi varit pa Koh Tao ett par dagar borjade det