Soffan o Johanna i Asien

söndag 5 september 2004 - lördag 1 januari 2005

Planer är till för att ändras men tanken är denna: Transsibiriska järnvägen genom Ryssland och Mongoliet till Peking. Vidare genom Kina, Vietnam, Laos, Kambodja och Thailand. Hemresa då pengarna är slut, förhoppningsvis i begynnelsen av 2005.

Julafton
fredag 24 december 2004 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Det ar julaftons morgon och om ett par timmar kommer våra vanner Petra och Jacob. Sa snart vi Internetat fardigt ska vi forsoka hitta en tuk-tuk ut till deras hotell. Vi befinner oss i Khao Lak som ligger pa fastlandet norr om Phuket. Har ar det nara till bade regnskog och korallrev. Det lilla

Sofia skriver...
fredag 17 december 2004 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Jag glommer tid och rum, dagarna flyter ihop och jag inser att det gått en tid sedan vår ankomst hit till Krabi. Aktiviterna har ar milt uttryckt stillsamma men jag har slutat klattra på vaggarna och dragits med av jargongen i stallet. Vi ser syner som egentligen ar på låtsas (aven om

Johanna skriver inlagg.
fredag 10 december 2004 - Bangkok, Thailand

Medan Sofia ligger och laser i var bungalow passar jag pa att skriva lite pa egen hand... Efter sista dagarnas kaos i Laos var det faktiskt ratt skont att atervanda till Bangkok. Det kandes nastan som att komma hem nar vi 04:10 hoppade av bussen pa Khao San Road. Efter en starkande kopp kaffe pa

Kaos i Laos
lördag 4 december 2004 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Gårdagen var en MYCKET lång dag. Det var obehagligt att behova vackas av vackerklockan och det slog oss då att ni formodligen inte sitter hemma och dricker glogg, adventsmyser och tittar på julkalendern hela dagarna. Ni drabbas antagligen av detta oljud nastan varje morgon. Anledningen till

Lugn i Laos
tisdag 30 november 2004 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Tiden går fort nar man har roligt. Vi befinner oss i Luang Prabang, en liten mysig stad i norra Laos men vår forsta anhalt var Vang Vieng langre soderut. Dar kom vi att stanna en hel vecka. Laos ar verkligen som balsam for trotta sjalar. Vang Vieng ar en liten stad (eller by rattare sagt) vid en