Julafton
fredag 24 december 2004 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Det ar julaftons morgon och om ett par timmar kommer våra vanner Petra och Jacob. Sa snart vi Internetat fardigt ska vi forsoka hitta en tuk-tuk ut till deras hotell. Vi befinner oss i Khao Lak som ligger pa fastlandet norr om Phuket. Har ar det nara till bade regnskog och korallrev. Det lilla

Sofia skriver...
fredag 17 december 2004 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Jag glommer tid och rum, dagarna flyter ihop och jag inser att det gått en tid sedan vår ankomst hit till Krabi. Aktiviterna har ar milt uttryckt stillsamma men jag har slutat klattra på vaggarna och dragits med av jargongen i stallet. Vi ser syner som egentligen ar på låtsas (aven om

Johanna skriver inlagg.
fredag 10 december 2004 - Bangkok, Thailand

Medan Sofia ligger och laser i var bungalow passar jag pa att skriva lite pa egen hand... Efter sista dagarnas kaos i Laos var det faktiskt ratt skont att atervanda till Bangkok. Det kandes nastan som att komma hem nar vi 04:10 hoppade av bussen pa Khao San Road. Efter en starkande kopp kaffe pa

Kaos i Laos
lördag 4 december 2004 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Gårdagen var en MYCKET lång dag. Det var obehagligt att behova vackas av vackerklockan och det slog oss då att ni formodligen inte sitter hemma och dricker glogg, adventsmyser och tittar på julkalendern hela dagarna. Ni drabbas antagligen av detta oljud nastan varje morgon. Anledningen till

Lugn i Laos
tisdag 30 november 2004 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Tiden går fort nar man har roligt. Vi befinner oss i Luang Prabang, en liten mysig stad i norra Laos men vår forsta anhalt var Vang Vieng langre soderut. Dar kom vi att stanna en hel vecka. Laos ar verkligen som balsam for trotta sjalar. Vang Vieng ar en liten stad (eller by rattare sagt) vid en

Del I
lördag 20 november 2004 - Bangkok, Thailand

Om två timmar lamnar vi Bangkok for den har gången. Vi tanker tillbringa de foljande arton timmarna på en buss till Laos. Hit till Bangkok kom vi forresten också med buss. Den forsta biten fram till den Thailandska gransen åkte vi i en minibuss på en extremt skumpig och dammig vag. Val over

Vi hade i alla fall tur med vadret!
lördag 13 november 2004 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Det ar inte alltid latt att gora såna har inlagg. Vi vet ju inte alltid vilka som laser och sa ar det ju det dar med censuren...:-) Dessutom ar vi två som ska enas om hur en handelse ska skildras. Att vi gjort samma saker innebar inte nodvandigtvis att vi upplevt det på samma satt. Denna gång

Nytt land
måndag 8 november 2004 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Gott folk, Vi borjar dagens inlagg med en reviderad upplaga av ris- och roslistan. Givetvis ska vår kara toalettråtta finnas med på rislistan och det ska aven den vietnamesiska tidsoptimism som i alla fall råder hos alla bussbolag. Vi kom ju inte undan det dar med bussfarder under vår

Vietnam -sista delen
torsdag 4 november 2004 - Hanoi, Vietnam

Efter vårt senaste inlagg satte vi oss i solen utanfor hotellet och invantade bussen mot Saigon och biverkningarna av malariatabletterna vi just svalt. Vi hade sallskap av Carolina och Isabella som mer eller mindre haft samma resrutt som oss genom Vietnam och som vi darfor hangt med en hel del.

Buss genom Vietnam
måndag 1 november 2004 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vi sitter i Nha Trang som ligger langs den vietnamesiska kusten. Bussen harifrån (till Ho Chi Minh) går om ett par timmar så vi passar på att skriva några rader. Det var ju ett tag sedan sist eftersom vi har haft en del problem med Internetuppkopplingarna den senaste tiden. Nha Trang ar kant