Jorden runt på en månad

torsdag 28 december 2006 - söndag 28 januari 2007

Vi tänker börja resan med att känna på vad Tokyo har att erbjuda. Därefter blir det dryga tre veckors bilande på Nya Zeeland och sedan avslutar vi med några dagar i Los Angeles.

Fyra vart tva
måndag 22 januari 2007 - Auckland, Nya Zeeland

Nu har Karin och Jakob lämnat landet för att aka tillbaka till Skaneland. Kan inte vara sa kul att landa där, läste att det var snökaos. Vi har sol och jätteskönt och det betyder baddag. Vill absolut inte göra er avundsjuka :) Första kvällen i Auckland tog vi oss upp i Skytower (220 m

ex1 i Jorden runt på en månad
Solen skiner himlen ar bla .....
lördag 20 januari 2007 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

20-25 grader varmt och fortfarande tomtar overallt. De ar inte snabba pa att ta bort julpyntet. Lite pitoreskt nar det ar sommar. Vad har hant sedan sist. Vi har tagit oss fran sydon till nordon och vart nordligaste mal pa resan. Paihia ar Nya Zeelandarnas semester och badort och ligger i Bay of

Bad!!
söndag 14 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Vem har sagt att alkolhol och bad inte gar ihop. Det funkar perfekt..... Massa bil idag igen (passerade 300 mil), men det blev saklart manga stopp. Det gar ju inte att bara aka forbi landets storsta vindistrikt, sa vi borjade dagen med lite alkohol, utan att stanna. Stoppet blev hos MOntana

Vildmarksliv....light
söndag 14 januari 2007 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Solen skiner, himlen ar blå, vad det ar skönt att leva då! Särskilt om man har hav under sig, vackra strander, lagom stora vågor och syrsor som spelar i träden. Vi följde med pa en halvdagstur i havskajak. Gjorde premiarturen i tvamanskajak och jag maste saga att vart samarbete var

Valfritt
fredag 12 januari 2007 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Ja, då steg man upp tidigt för att få se varldens storsta daggdjur. Inte de basta forutsattningarna, dimma och regn i luften, men chanserna ska vara goda. Efter tre timmar bland vagor, dimma, sjosjuka och mer dimma sa fick vi besvikna vanda hemat igen. Vi hade dock turen att fa se en albatross.