Plugga i Schweiz

torsdag 1 mars 2007 - fredag 27 juli 2007

Jag ska plugga Hotel Management på IHTTI i Neuchatel.

Mycket har hänt...
söndag 17 juni 2007 - Neuchâtel, Les Brenets, Schweiz

Hej alla kära vänner! Ja mycket har hänt sedan jag skrev sist, det har som sagt inte blivit av att jag skrivit något. Det går upp och ner i skolan, ibland känns det rätt mycket som ett fängelse, man kommer knappast utanför dessa fyra väggar. Idag tog jag mig ändå i kragen, de va så

det sliter på en att vara flitig
tisdag 20 mars 2007 - Neuchâtel, Les Brenets, Schweiz

hej hej... Idag har jag jobbat i skolköket...tryckt ut pajdeg i paj formar i två timmar...fina kort på mig i kock uniform finns nu i fotoalbumet...Det roliga va att jag och Grethe fick massa beröm för att vi jobbat bra, fast vi egentligen tappat en hel plåt med pajformar (grete såg inte

Sport dag (det var mig en dyr höna)
måndag 19 mars 2007 - Neuchâtel, Les Brenets, Schweiz

Hej! Hoppas att allt är bra med er där hemma ni får höra av er. I helgen hade vi sport dag i Leysin, en annan hotell skola. Vi åkte ifrån skolan kl 6.30 i lördags. Vi hade ett fint litet tjej lag (fotboll) och självklart kill-lag i både fotboll och basket. Killarna vann fotbollen det var

Tufft festande tuff start
måndag 12 mars 2007 - Neuchâtel, Les Brenets, Schweiz

Hej! Nu har jag äntligen lagt upp lite bilder, många ifrån välkommst festen som vi hade i fredags. Det var hur kul som hällst, alla dansade och det blev väll en hel del alkohol, för mycket för vissa. Själv var jag upp på lördagen igen och vi satt i solen nere vid sjön och tjattrade,

Första veckan
torsdag 8 mars 2007 - Neuchâtel, Les Brenets, Schweiz

hej! Hoppas att ni alla där hemma mår bra! Här är det jätte bra, jag kom till skolan i söndags. Innan dess var jag ett par dagar hos Müllers och hälsade på, pojkarna hade växt så mycket att jag knappt kände igen dom. Det blev en hel del hoppande och studsande då dom investerat i en