Anders on Tour

måndag 15 januari 2007 - tisdag 29 maj 2007

Avsikten med resan är att få lite nya intryck och idéer.

Albuquerque, New Mexico
måndag 21 maj 2007 - Chicago, Illinois, USA

[u]10 maj - Albuquerque[/u] Besöket hos Ahti och hans familj blev en mycket trevlig upplevelse, där jag fick stifta bekanstskap med den unga framgångsrika amerikanska familjen. Ahti är kusin till Anna-Liisa, doktor i teknisk fysik och sysslar med forskning i ett privat företag som delvis har

Spel och dobbel, Hoover och Grand Canyon
söndag 13 maj 2007 - Albuquerque, New Mexico, USA

[b]12 / 5 - Albuquerque[/b] Vistelsen i Los Angeles var mest av social karaktär. Jag träffade avlägsna släktingar och bekanta, som på sitt öppna och gästfria sätt tog hand om mig på bästa sätt. Det blev därför bara ett besök i Universal Studios, som är värt offentlighetens ljus.

Californien - San Francisco, träden och kusten
torsdag 10 maj 2007 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

[b]29 april - San Francisco[/b] Det var soligt men blåste en smula snålt, när jag gav mig ut på stan efter några timmars tupplur. Hade anlänt kl. 6 på morgonen, och det är svårt att sova på planet. Hotellet låg på Market. En ganska stor aveny, som skär tvärs genom stan. Det var gott

Hawaii
onsdag 9 maj 2007 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

[b]9/5 - Las Vegas[/b] Det kändes skönt att komma till Hawaii och för första gången på en dryg månad få äta helt onyttig mat! Att den är det, framgår inte minst av invånarnas kroppshyddor. De har med säkerhet dubbla genomsnittliga kroppsvikten jämfört med både japaner och

Japan - en sammanfattning
måndag 7 maj 2007 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

[b]10 april - Tokyo[/b] Plockade upp två glada och förväntansfulla döttrar (Emma och Anna) på Narita International. Vi löste våra JR Rail Pass, som skulle ge oss nära nog obegränsad tillgång till det japanska järnvägsnätet under vår två veckor långa vistelse i landet. Emma kom