Utbyte i Vancouver

onsdag 29 augusti 2007 - onsdag 4 juni 2008

Pluggar Maskinteknik ett år på UBC i Vancouver men förhoppningsvis hinner jag se en del av resten av Nord Amerika med. --------------- Studying Mechanical Engineering at UBC in Vancouver for a year but hopefully I will have time to see more of the rest of North America aswell.

8500km, Vastkusten!!!
onsdag 28 maj 2008 - Prince Rupert, British Columbia, Kanada

Sa nu har jag kommit till vastkusten i kanada igen, men jag ar inte annu i Vancouver. Da jag har varit pa sa manga stallen sedan jag skrev sist, kommer jag bara skriva lite kort om varje stalle jag varit pa i den ordningen jag var dar. Montreal En cool storstad. Pratade inte mycket franska har

2650 km, VM i Hockey och lite annat
söndag 11 maj 2008 - Québec, Kanada

Nu sitter jag i Quebec city och ar lite sur over att sverige forlorade mot ryssland i hockey vm, under min forsta landslagsmatch, hur vagar de??? Som ni sakert fattade av den kommentaren sa var jag pa matchen fick en riktigt bra biljett av en man utanfor och till ett bra pris med. Men ni kanske

0 km, Borjan pa slutet

Igar lamnade jag Vancouver for att aka till st John's som blir mitt forsta stopp pa min resa igenom kanada. Detta ar ocksa dar trans canadian highway borjar eller slutar beronde pa hur man ser det, och det ar denna vag jag kommer folja pa min resa tillbaka till Vancouver. Hela dagen igar var

Roadtrip till Rockies
söndag 27 april 2008 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Efter att ha spenderat en vecka med konstant pluggande på biblioteket med efterföljade två tentor, var det dags att ta en paus och resa lite igen. Denna gång blev det roadtrip till Rockie Mountains. Vi var fem svenska tjejer (Cilla, Ioana, Ida, Karin och jag) som lämnade Vancouver tidigt

Besök hemifrån och surfing
tisdag 25 mars 2008 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Efter några veckors vardag kom Tina och Johan och hälsade på. Jag agerade då guide och visade runt i downtown (shopping, shopping), gastown (gasklockan), chinatown (konstig mat och en vacker trädgård) och stanley park (cyklade runt och såg totempålar). Vi hade riktigt fint väder och det