Till andra sidan klotet

lördag 11 december 2004 - onsdag 5 januari 2005

Sol, bad, upplevelser, äventyr och lata dagar. Klanen Jansson på turne i Malaysia och Borneo. 11/12 startar vi vår resa mot Asien och första stoppet är Langkawi i Malaysia där vi skall stanna i 9 dagar för att bara sola, bada och lata oss. Niclas lär väl inte kunna ligga still så värst länge men han får hitta på lite aktiviteter på plats. Efter totalladdade batterier sätter vi kurs mot Sandakan på Borneo för en djungeltur på 4 dagar. Julafton i djungeln blir en ny erfarenhet. Därefefter vilar vi upp oss 5 dagar i Kota Kinabalu med lite snorkling och mera bad. Resans sista stopp är Kuala Lumpur som vi utforskar i 5 dagar och bland annat firar nyår.

Hemma igen
torsdag 6 januari 2005 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej Så har vi då tagit oss hela vägen hem igen. Borta bra men hemma...... Nä det va nog bättre borta. Vädret-bättre. Maten-nu får vi laga den själva. En pilsner kl 11-inte hemma. Tvätta-gjorde vi inte borta. Betala räkningar-inget kul. Padre Sporanos fixar GT-ser jag inte här.

Hemresedagen

Dax att aka hem. Lang resa gar mot sitt slut. Kuala Lumpur ar nu utforskad. Vi har varit uppe i KL Tower, Batu Caves i det Indiska Templet, Petrona Towers, National Theater, National Art Galleri, Bukit Bintang(Shopping), Chinatown(Shopping), Kings Palace, akt Monorail(sparvagn uppe i luften) och

Nyar i Kuala Lumpur

Hej Befinner oss just nu i Kuala Lumpur. Har verkar allt lugnt och det anda som paminner oss om katastrofen ar det vi ser pa CNN och i tidningarna. Idag skall vi utforska staden och se om vi hittar lite shopping. Vi bor pa ett kanonhotell i skuggan av Petrona Towers som heter Renaissance

Snorkling
tisdag 28 december 2004 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Haj pa er Till alla er som inte hort fran oss vill vi bara meddela att vi mar bra allihopa och har tack och lov inte markt av varken jordbavning eller tidvattenvagor. Vi har dock foljt utvecklingen via CNN och forstar att vi haft tur som lamnade Langkawi i tid. Stranden vi bodde vid, Pantah

Turtle Island & Djungeltrippen

Hej igen och god fortsattning pa er. Nu har vi kommit till Kota Kinabalu efter nagra fantastiska dagar pa oar och djupt inne i Borneos regnskog. Den 21/12 lamnade vi de lata dagarna bakom oss for en tuff flygdag som gick fran Langkawi - Kuala Lumpur - Kota Kinabalu - Sandakan. Val framme