Hemma igen
torsdag 6 januari 2005 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej Så har vi då tagit oss hela vägen hem igen. Borta bra men hemma...... Nä det va nog bättre borta. Vädret-bättre. Maten-nu får vi laga den själva. En pilsner kl 11-inte hemma. Tvätta-gjorde vi inte borta. Betala räkningar-inget kul. Padre Sporanos fixar GT-ser jag inte här.

Hemresedagen

Dax att aka hem. Lang resa gar mot sitt slut. Kuala Lumpur ar nu utforskad. Vi har varit uppe i KL Tower, Batu Caves i det Indiska Templet, Petrona Towers, National Theater, National Art Galleri, Bukit Bintang(Shopping), Chinatown(Shopping), Kings Palace, akt Monorail(sparvagn uppe i luften) och

Nyar i Kuala Lumpur

Hej Befinner oss just nu i Kuala Lumpur. Har verkar allt lugnt och det anda som paminner oss om katastrofen ar det vi ser pa CNN och i tidningarna. Idag skall vi utforska staden och se om vi hittar lite shopping. Vi bor pa ett kanonhotell i skuggan av Petrona Towers som heter Renaissance

Snorkling
tisdag 28 december 2004 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Haj pa er Till alla er som inte hort fran oss vill vi bara meddela att vi mar bra allihopa och har tack och lov inte markt av varken jordbavning eller tidvattenvagor. Vi har dock foljt utvecklingen via CNN och forstar att vi haft tur som lamnade Langkawi i tid. Stranden vi bodde vid, Pantah

Turtle Island & Djungeltrippen

Hej igen och god fortsattning pa er. Nu har vi kommit till Kota Kinabalu efter nagra fantastiska dagar pa oar och djupt inne i Borneos regnskog. Den 21/12 lamnade vi de lata dagarna bakom oss for en tuff flygdag som gick fran Langkawi - Kuala Lumpur - Kota Kinabalu - Sandakan. Val framme

Tanjung Rhu Beach, Kuah och Golf
söndag 19 december 2004 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej igen I forrgar den 17 december tog vi en taxi till nordostra hornet av Langkawi for att bada pa Tangjung Rhu Beach som sags vara en av de basta stranderna pa Langkawi. Sanden var vitare men annars var det ungefar samma som pa "hemmabeachen" Pantaj Tengah vid hotellet Langkawi Village Resort.

Segelbatsutflykt

Igar tillbringade vi hela dagen pa en segelbat i vatten soder om Langkawi. Strandhugg pa oar varvat med bad fran baten. 8 passagerare och 4 besattningsman sa servicen var det inget att klaga pa. Dynamite Cruises, lagg det pa minnet alla som skall hit och ta en seglats med dem. Inget ni kommer att

Jetlaggen borta
tisdag 14 december 2004 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej pa er. Resan hit gick bra aven om det blev en lang dags resa mot somn. Lina fixade till en oroninflammation forsta dagen men den har vi fatt bort nu. Sover, laser, badar, ater god mat, tar en kall bars, solar lite vara bleka kroppar. Mycket mer har vi inte gjort. I morgon har vi bokat in en

I morgon sticker vi
fredag 10 december 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej på er släkt och vänner Nu smiter vi från landet och långt ifrån julstök och kyla till andra sidan klotet med Langkawi som första stopp. Just nu är det kväll före avresa. Barnen sover, kattvakten har fått instruktioner, resväskorna står klara vid dörren och bara 5 timmars sömn