studieresa till Polen/Auschwitz

fredag 18 maj 2007 - torsdag 24 maj 2007

Snart dags för första etappen. Elever, några föräldrar och två lärare skall avresa från skolan idag kl. 14.00. Ett spännande äventyr väntar oss i POlen Första etappen går till flygplatsen Skavsta för flyg till Katowice. Studiebesöket innefattar utrotningsläger, saltgruvan och staden Krakow. Vi är 2o elever och åtta vuxna varav två lärare.

sista morgonen
onsdag 23 maj 2007 - Kraków, Lillpolen, Polen

Sista morgonen. I natt tog vi alla ut det allra sista. Tänker inte gå in på hur länge pratet höll på men vi var många som inte ville att kvällen skulle ta slut. Dubbla känslor av hemlängtan och önskan att få vara tillsammans längre. Men man skall ju sluta på

utcheckning
onsdag 23 maj 2007 - Kraków, Lillpolen, Polen

Vi står utanför vandrarhemmet och väntar på bussen Packar om och gör oss redo. Nu bär det av hemåt Ha det! reine

morgon igen
tisdag 22 maj 2007 - Kraków, Lillpolen, Polen

Dags för sista hela dagen i Krakow. Idag skall vi till saltgruvan Pratade med flere efter dagen i Auschwitz. Flera nämnde huset med alla saker som var det starkast. Vid montern med barnkläderna brast det för fler än mig själv. Små barnkläder och barnskor...... Lika med alla väskor med

Saltgruva
tisdag 22 maj 2007 - Kraków, Lillpolen, Polen

Idag tog vi ett mycket modernt och snyggt pendeltåg till Wieliczka där vi gick 360 trappsteg ner i underjorden. Det var en speciell känsla när man tittade nerför trappräcket och såg 100 m ner... Vi hade en fantastisk engelsktalande guide med en speciell torr brittisk humor som gick hem hos

Sista kvallen med ganget
tisdag 22 maj 2007 - Kraków, Lillpolen, Polen

Nu finns fler bilder i fotoalbumet. Bildtexter saknas emn en delo bilder behöver ingen text. Ett par mörka bilder är från dagens besök i slatgruvan. Sitter här sista kvällen. Känns lite tomt och knepigt att det är hemresa i morgon. Vi kom ju nyss. Jag är supernöjd med allt. Helt