Costa Rica

onsdag 29 augusti 2007 - onsdag 21 november 2007

Resa med Ung i den världsvida kyrkan, ett ungdomsutbyte mellan Costa Rica och Sverige. Ska bli så spännande! Kul att äntligen få använda spanskan på riktigt. :)

Bo hos familj
fredag 9 november 2007 - San José, San Pedro, Costa Rica

Under tre dagar (tva natter) har jag bott hemma hos Jeanette och hennes familj i Alajuelita. Det kanns vardefullt att fa dela manniskors vardag pa det sattet, mer an att bara komma pa en kortvisit pa ett mal mat eller sa. Att fa hora mamma Jeanette beratta om hur det var nar hon vaxte upp i

Rida hast och bananpackning
söndag 4 november 2007 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hej dar! (Tack an en gang for alla fina mail och inlagg har i resedagboken. Jag blir sa glad varje gang jag laser ett nytt! Nu ar det bara dryga tva veckor tills jag kommer hem.) Under tre dagar var vi fyra och Brenda (en av de som var i Sverige med samma utbyte i varas) pa besok hos en familj med

Talamanca: Bribri och EKOodling
måndag 29 oktober 2007 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hej hopp allesammans! Nu har det gatt sadar lang tid igen innan jag skrev sist. Det beror pa att vi fyra har varit pa resande fot i nastan en hel vecka. I tisdags for vi till Chilamate over dagen for att besoka en liten forsamling dar och dess kvinnorgrupp. Sen bar det av till Talamanca pa

Los Pinos
onsdag 17 oktober 2007 - San José, San Pedro, Costa Rica

Meddelande: Nu finns det nagra foton (med bildtext) for alla nyfikna! Skynda till fotoalbumet vettja. :) Igar var vi och Justo i Alajuelita pa rundvandring och ungdomstraff. Justo visade oss ett av San Jose absolut fattigaste omrade: Los Pinos. I Los Pinos hamtas inte soporna som ligger pa

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
TLC och vardagen pa landet
måndag 15 oktober 2007 - San José, San Pedro, Costa Rica

Det har hant sa mycket sen sist, men jag kan bara forsoka att fanga lite av det vi varit med om. Som nagra kanske hort var valet om JA eller NEJ till TLC (frihandelsavtalet med USA) sondagen den 7 oktober. Det blev en valdigt jamn kamp, men till JA-sidans fordel: 51.6% mot 48.4%. Valdeltagandet var