Övervintring på Koh Lanta 07/08

söndag 21 oktober 2007 - lördag 19 april 2008

Göran, Lena och Bellas andra vintersäsong i paradiset. Förutom sol o bad ska Bella gå i Lanta Sanuk School och Göran och Lena ska föra [i]Café Nostalgie [/i]mot nya höjder...

Da'n före da'n
torsdag 17 april 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Jag står i den varma sanden på Klong Dao Beach och blickar ut över det turkosa kristallklara Andamanska havet. Solen värmer mitt ansikte och jag kisar lite. Jag ser Koh Phi Phi i höger ögonvrå och Koh Ha i vänster. Plötsligt flyger något förbi i expressfart – schwoossssh!!! Vad var

Songkran - Gott Nytt År!
tisdag 15 april 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

I söndags firades det thailändska nyåret, Songkran. Redan på 40-talet synkroniserade man årsskiftet med väst dvs 31/12, men firandet gör man ändå den 13/4 (thailändare missar inte frivilligt en anledning att ha kul). Firandet innebär bl a att man kastar vatten på varandra vilket

Brytningstid
tisdag 8 april 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu är det riktigt, riktigt hett här. Det är så man knappt vill gå ut mitt på dan. Även om temperaturen bara gått upp ca 3 grader, så är här betydligt fuktigare, och det gör att det känns mycket varmare. Regnen har börjat komma oftare, åskan likaså, och idag när jag promenerade hem

Görans födelsedag
måndag 7 april 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Här är lite bilder från Görans födelsedag i går. På morgonen fick han en bukett med blommor från vår trädgård, och hade han tyckt om att få kaffe på sängen så hade han fått det, men nu blev det serverat på altanen i stället. Lite senare körde vi ner till Klong Nin beach och fick

En tung dag
fredag 4 april 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Jag hade planerat att skriva ett vanligt dagboksinlägg om oss idag, men det känns alldeles för tungt att skriva om våra glädjefyllda veckor, när detta oerhört tragiska har hänt bara ett par hundra meter ifrån oss. En liten Moa har lämnat detta liv. :´( Vi hade inte förmånen att