Sydostasien runt -05

söndag 30 januari 2005 - lördag 17 september 2005

Sydostasien runt

Snart hemma igen...
onsdag 14 september 2005 - Bangkok, Thailand

Hej igen! Nu ar vi tillbaka dar allting borjade for 32 veckor sedan; i Bangkok. Men den här gången har jag ( Hanna ) tillåtelse att SHOPPA!!!!! Innan vi fördjupar oss i shoppingens ädla konst ska vi se tillbaka på hur vi hamnade här igen... Vi lämnade alltså byn Lamalera ( oster om

Buss genom Nusa Tengara
lördag 3 september 2005 - Flores, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Hahahaa! Vi ar tillbaka for att plaga er med annu ett inlagg om hur harligt det kan vara att oansvarigt fara omkring pa bussar och tag genom Asien. Moahahaaa... Moahahaaa! Kalla oss garna tonaringar - don't we just love when you talk dirty:-) Tankte vara extra javlig den har gangen for vi vet att

Segelbat genom Nusa Tengara
fredag 5 augusti 2005 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Kara dagbok.... Idag kom vi tillbaka fran ett riktigt aventyr (tror vi har skrivit sa innan under den har resan). Lat oss borja fran borjan. Dagen efter mamma&pappa Ryman lamnat oss drog vi vidare med diverse lokala transporter (taxi, buss och bemo) fran Sanur till Padangbai pa Balis ostra kust.

Tva veckor pa Bali !
torsdag 21 juli 2005 - Bali, Indonesien

Hej igen! Nu var det länge sedan vi hörde av oss! Vi har skrivit tre inlägg tidigare i veckan men inte skickat mail om dem. Gå gärna in och läs dem... Tyvarr har det inte blivit nagra bilder inlagda pga att vi sitter pa troga modem-uppkopplingar. Lovar att lagga in bilder sa snart vi

Bland Hajar och skoldpaddor
tisdag 5 juli 2005 - Semporna, Sabah, Malaysia

Hej igen! morgonen den andre juli vaknade vi upp pa vandrarhemmet i Poring Hot Springs, lagom mjuka i kroppen efter de varma baden dagen innan. Innan frukost dealade vi lite med en lokal minibuss-schaffis att han skulle ta oss till narmsta by for vidare transport mot Semporna. Vi blev avslappta