Nya Zeeland

måndag 17 november 2008 - fredag 1 maj 2009

Försök nummer två. Tillbaks i Wanaka och ska arbeta här under sommaren (svenska vintern).

Hemkomsten nalkas
söndag 19 april 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Snart, valdigt snart sa flyger jag hem. 30 april gar flyget fran Queenstown-Christchurch-Auckland-Los Angeles-London-Stockholm. Yes sa manga mellanlandningar. Men det e det vart. Ska bli jatteskont att komma hem. Hem till familjen o kompisar.. och min hoj! Och våren! Nu har jag bara fyra dagar

Nytt jobb och fjordar!
måndag 23 mars 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Eftersom hösten är här och gräset slutat växa så har mitt gräsröjarjobb blivit avslutat. Jag behövde inte fundera länge på vad jag skulle göra istället. Jag slutade gräsjobbet på tisdagen, på fredagen blir jag uppringd av chefen för Puzzling World där jag sökt jobb tidigare men

Wild Foods Festival
söndag 15 mars 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag kom precis hem ifran Wild Foods Festival i Hokitika pa vastkusten. Det ar en festival med en massa konstiga saker att ata, fran boskap till insekter. Jag har atit detta: Grashoppa med jordnotssmor, rostad Tralarv (levande, uppfiskad direkt ur trastubbar) Haggis Fårtestiklar,

Uppdatering
måndag 2 mars 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nytt jobb, nytt hem, ny huva-troja och snart ska jag åka hem till Sverige. Det nya jobbet ar pa parkforvaltningen, det bestar av att köra röjsåg hela dagarna. Tillsammans med en annan gubbe som kor grasklippare sa aker vi runt till olika stallen i Wanaka o klipper gras. Inte helt fel faktiskt.

Flyttat!
lördag 31 januari 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag har flyttat, så idag är första dagen på länge som jag kan skriva med svenska bokstäver, det är ovant. Har i söndags flyttat till ett nytt hus. Min kompis Sarah vars rum jag ockuperat medan hon va i UK, kom tillbaks o jag kände mig tvungen att flytta ut nu. Så jag letade i