Hemkomsten nalkas
söndag 19 april 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Snart, valdigt snart sa flyger jag hem. 30 april gar flyget fran Queenstown-Christchurch-Auckland-Los Angeles-London-Stockholm. Yes sa manga mellanlandningar. Men det e det vart. Ska bli jatteskont att komma hem. Hem till familjen o kompisar.. och min hoj! Och våren! Nu har jag bara fyra dagar

Nytt jobb och fjordar!
måndag 23 mars 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Eftersom hösten är här och gräset slutat växa så har mitt gräsröjarjobb blivit avslutat. Jag behövde inte fundera länge på vad jag skulle göra istället. Jag slutade gräsjobbet på tisdagen, på fredagen blir jag uppringd av chefen för Puzzling World där jag sökt jobb tidigare men

Wild Foods Festival
söndag 15 mars 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag kom precis hem ifran Wild Foods Festival i Hokitika pa vastkusten. Det ar en festival med en massa konstiga saker att ata, fran boskap till insekter. Jag har atit detta: Grashoppa med jordnotssmor, rostad Tralarv (levande, uppfiskad direkt ur trastubbar) Haggis Fårtestiklar,

Uppdatering
måndag 2 mars 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nytt jobb, nytt hem, ny huva-troja och snart ska jag åka hem till Sverige. Det nya jobbet ar pa parkforvaltningen, det bestar av att köra röjsåg hela dagarna. Tillsammans med en annan gubbe som kor grasklippare sa aker vi runt till olika stallen i Wanaka o klipper gras. Inte helt fel faktiskt.

Flyttat!
lördag 31 januari 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag har flyttat, så idag är första dagen på länge som jag kan skriva med svenska bokstäver, det är ovant. Har i söndags flyttat till ett nytt hus. Min kompis Sarah vars rum jag ockuperat medan hon va i UK, kom tillbaks o jag kände mig tvungen att flytta ut nu. Så jag letade i

Hallo
fredag 23 januari 2009 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Hej, livet rullar pa i Wanaka, med sol o sommar. jobbet pa vingarden borjar bli trist. Man kan nog inte komma ifran det nanstans pa jorden, jobb ar inte sa kul. Jag kommer att bli tvungen att flytta snart eftersom mina nuvarande rumskompisar ska ut o resa. Jag har varit o kollat pa tva stallen.

Sommar
onsdag 24 december 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Ja det ar sommar har, verkligen. Har svettats bort idag. Fortfarande inget riktigt jobb, har frilansat lite pa ett bemanningsforetag har i stan. Dvs smajobb som vingardsarbete, flyttfirma, stadning och sopgubbe faktiskt! Pa ett satt sa skulle jag vilja ha ett fast jobb, men samtidigt sa ar det

Klättring
söndag 23 november 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Tänkte skriva en liten kortis. Idag har jag klattrat. Jag o tva andra akte ut i vildmarken o klattrade en tre fyra vaggar. Bl.a. samma vagg som jag foll fran i fjol. Det kandes laskigt men lite bra ändå och jag fick goda instruktioner av en erfaren klattrare under hela förfarandet av omknytning

Äntligen tillbaks i Wanaka
torsdag 20 november 2008 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Da var man tillbaks har da. Efter en laaaaang flygresa med fem olika flyg och en buss sa ar man framme. Anlande igarkvall och har inatt bott hos en kompis pa hennes golv. Somnade som en stock. Idag har eg bara varit avkoppling, gatt runt lite, atit lite mat, fragat lite efter jobb. Vadret ar

Smärre missöde
torsdag 3 april 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej! Som nu de flesta vet sa kommer jag att fa avbryta min resa ett tag pga skada. Nar jag var ute o klattrade med tva kompisar sa foll jag 8 meter och brot nacken och mindre frakturer i ländryggen. Jag hade tur med tanke pa omstandigheterna, tva kotor i nacken hamnade ur led sa det fixade lakarna