På luffen i Thailand

måndag 14 januari 2008 - måndag 18 februari 2008

Vi packar våra ryggsäckar och far till Thailand för att se oss om, möta en annan kultur och njuta av ett behagligt vinterklimat

Hemma igen...
söndag 24 februari 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla "medresenärer". Efter en resa på 32 timmar, innefattande 7 timmars väntetid i Bejing (Peking) och tågresa från Stockholm, trampar vi åter den Göteborska marken. Det har varit en helt fantastisk resa. Vi har sett många intressanta platser och fått många fina upplevelser. Det går

Paraty, party...
lördag 16 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Vi haar nu lamnat Koh Chang och alla elefanter och ar tillbaka i Bangkok. I morgon aker vi hem, tank att resan redan ar slut..... men nu borjar vi langta hem lite. Pa Valentindagen blev vi inbjudna pa paraty bland bara thailandare och det var jattekul, skickar lite bilder (hoppas vi igen). Nu ska

Elefantön......
onsdag 13 februari 2008 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

En ny favorit igen, en helt underbar o, elefanton sa kallad och till allas stora gladje kan vi meddela att vi har ridit pa elefanter idag, pa varsin till och med. Vill ni prova att sitta pa halsen, sa "chaufforen" men det rackte med att forsoka klamra sig fast i stolen. Vi hyrde vespa i morse och

Fortsattning Bangkok
lördag 9 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Det blir inte alltid som man tanker. Vi hade planerat att shoppa i stan pa formiddagen, ta en paus i poolen pa taket och sedan till marknaden som vi trodde borjade pa kvallen. Icke, vi fick slanga oss i en taxi, marknaden ar mellan 10 till 18, sa det blev inget bad(men en jakla fin pool ar det, vi

Back in Town
lördag 9 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Efter nattag som verkligen ar att rekommendera framfor nattbuss kom vi sa tillbaka till Bangkok, har ett kanonbra hotell med pool pa taket, bade billigt och rent, folk star i ko i receptionen, men vi kom i tid. Akte runt pa kanalerna i gar och sen till kopcentret Siam, men det blev for mycket,