Hemma igen...
söndag 24 februari 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla "medresenärer". Efter en resa på 32 timmar, innefattande 7 timmars väntetid i Bejing (Peking) och tågresa från Stockholm, trampar vi åter den Göteborska marken. Det har varit en helt fantastisk resa. Vi har sett många intressanta platser och fått många fina upplevelser. Det går

Paraty, party...
lördag 16 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Vi haar nu lamnat Koh Chang och alla elefanter och ar tillbaka i Bangkok. I morgon aker vi hem, tank att resan redan ar slut..... men nu borjar vi langta hem lite. Pa Valentindagen blev vi inbjudna pa paraty bland bara thailandare och det var jattekul, skickar lite bilder (hoppas vi igen). Nu ska

Elefantön......
onsdag 13 februari 2008 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

En ny favorit igen, en helt underbar o, elefanton sa kallad och till allas stora gladje kan vi meddela att vi har ridit pa elefanter idag, pa varsin till och med. Vill ni prova att sitta pa halsen, sa "chaufforen" men det rackte med att forsoka klamra sig fast i stolen. Vi hyrde vespa i morse och

Fortsattning Bangkok
lördag 9 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Det blir inte alltid som man tanker. Vi hade planerat att shoppa i stan pa formiddagen, ta en paus i poolen pa taket och sedan till marknaden som vi trodde borjade pa kvallen. Icke, vi fick slanga oss i en taxi, marknaden ar mellan 10 till 18, sa det blev inget bad(men en jakla fin pool ar det, vi

Back in Town
lördag 9 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Efter nattag som verkligen ar att rekommendera framfor nattbuss kom vi sa tillbaka till Bangkok, har ett kanonbra hotell med pool pa taket, bade billigt och rent, folk star i ko i receptionen, men vi kom i tid. Akte runt pa kanalerna i gar och sen till kopcentret Siam, men det blev for mycket,

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
I vantan pa nattaget till Bangkok
torsdag 7 februari 2008 - Trang, Trang, Thailand

Hej Forst nagra svar till kommentarer. Elin, du behover val inte sa mycket vaccin, om du inte ska ut i vildmarken. Hinner du ta hepatit A om du inte har sa det racker sedan tidigare. Annars ar det val bra att dricka koleravaccinet. Stelkramp och polio har du val. Vi har inte sett eller hort mer om

En handelserik dag
måndag 4 februari 2008 - Ko Libong, Trang, Thailand

I morse var vi i Malaysia och nu ar vi har pa Koh Muk, i en bambuhydda bland kokospalmerna i Thailand. Pa Langkawi hyrde vi en vespa och sag oss omkring, vi vagade oss inte upp i linbanan dock (far man angest av uppskjutet pa Liseberg ska man nog avsta fran denna). Vi hade valdigt trevlig pa

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Kan det bli varmare???????
lördag 2 februari 2008 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej alla! I Thailand var det varmt, men har i Malaysia ar det vaaaaarmare, puh. Vi akte bat fran Lipe i gar och hamnade pa ett jattesunkigt stalle, bytte i morse. Fick rummet efter ett par jattetrevliga svenska tjejer som luffat runt pa Borneo. De berattade att vi hamnat granne med kareokestallet

Kan det bli bättre...
torsdag 31 januari 2008 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Efter 6 timmar pa hvet kom vi sa fram till Koh Lipe, on med de vita, vita stranderna och det turkosa havet (ni far inte sa manga bilder nu (om ens nagra), internet ar inte det snabbaste har, och ingen bildtext, det ar overkurs). Vi bor bra, granne till svardfiskstallet, nybyggt stalle som ocksa

Lata dagar i solen
söndag 27 januari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Tre dagar har vi varit i solen, forsta dagen borde i haft solskyddsfaktor 30 istallet for 4, den andra dagen var det langarmat som gallde. Vi hyrde scooter en dag och akte runt. Alla vagar var inte de basta, efter en liten vurpa (gaendes nedfor backen) var det dags att hitta en marknad och inhandla