Gambia 2008

måndag 17 mars 2008 - måndag 7 april 2008

Semester med maken i 3 veckor!

Hemma igen
tisdag 8 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I går morse tog Bertil ett sista bad i Alanten men jag tyckte att det var för kallt. Vi fixade det sista av packningen, åt lunch och sa "på återseende" till personalen. Kl. 12.30 kom en ledsen Buba och hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Vi sa att han inte skulle vara ledsen

Söndag 6/4
söndag 6 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I dag har vi haft en härlig dag på stranden med två långa promenader. Vi plockade lite snäckor och njöt av sol, vind och vatten. Det blev nog närmare 6 km sammanlagt. På förmiddagen var det väldigt högt vattenstånd, ca 25 meter från hotellets bouganvillahäck och på eftermiddagen var

Besök i skolan
lördag 5 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

På fredagen skulle Buba hämta oss 9.30 men han hade problem med bilen. Vi promenerade upp till Bertil Harding Highway och läskade oss på mackens bar. Vägen har fått sitt namn efter en av de svenskar som startade turistindustrin i Gambia i slutet av 60-talet. En timme försenad kom Buba

Sista veckan
fredag 4 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

På tisdagen besökte vi Albert Market i Banjul (lokaldelen). Mängder av fisk, grönsaker, skor, batiktyger m.m. fanns till försäljning. Vi har inga foton från marknaden för de ville inte bli fotograferade. Vi promenerade också på stranden nedanför marknaden där fiskarna håller till.

Bara 1 vecka kvar
måndag 31 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I fredags var vi till Linda och hämtade beställda kläder och vi fick låna hennes laptop för att ladda upp bilder till resdagboken. Datorn som finns på hotellets internetcafee orkar inte med mina bildfiler. Hela fredagem. var det sol och bad som gällde. Lördag 29 mars mellan kl 8-13 var