Hemma igen
tisdag 8 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I går morse tog Bertil ett sista bad i Alanten men jag tyckte att det var för kallt. Vi fixade det sista av packningen, åt lunch och sa "på återseende" till personalen. Kl. 12.30 kom en ledsen Buba och hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Vi sa att han inte skulle vara ledsen

Söndag 6/4
söndag 6 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I dag har vi haft en härlig dag på stranden med två långa promenader. Vi plockade lite snäckor och njöt av sol, vind och vatten. Det blev nog närmare 6 km sammanlagt. På förmiddagen var det väldigt högt vattenstånd, ca 25 meter från hotellets bouganvillahäck och på eftermiddagen var

Besök i skolan
lördag 5 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

På fredagen skulle Buba hämta oss 9.30 men han hade problem med bilen. Vi promenerade upp till Bertil Harding Highway och läskade oss på mackens bar. Vägen har fått sitt namn efter en av de svenskar som startade turistindustrin i Gambia i slutet av 60-talet. En timme försenad kom Buba

Sista veckan
fredag 4 april 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

På tisdagen besökte vi Albert Market i Banjul (lokaldelen). Mängder av fisk, grönsaker, skor, batiktyger m.m. fanns till försäljning. Vi har inga foton från marknaden för de ville inte bli fotograferade. Vi promenerade också på stranden nedanför marknaden där fiskarna håller till.

Bara 1 vecka kvar
måndag 31 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I fredags var vi till Linda och hämtade beställda kläder och vi fick låna hennes laptop för att ladda upp bilder till resdagboken. Datorn som finns på hotellets internetcafee orkar inte med mina bildfiler. Hela fredagem. var det sol och bad som gällde. Lördag 29 mars mellan kl 8-13 var

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Utflykt och mera sol och bad
torsdag 27 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Hoppas att ni alla hemma i Sverige har haft en trevlig påsk. Vi har sett på internet att det skett några trafikolyckor och vi hoppas verkligen att det inte drabbat någon av våra familjer, utan att alla kommit hem till sitt utan problem. Under tisdagen fick våra kroppar vila från solen på

Sol och hav
måndag 24 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Nu har det gått två dagar till i solen vid havet. Det är mellan 25-30 grader varmt i skuggan och 26 grader i vattnet. Det blåser friskt så man känner inte när solen har brännt för mycket. Snart ser man ingen skillnad på oss och gambierna. I förrgår kväll åt vi Afrikansk buffe. Det

Besök hos Linda
lördag 22 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Nu är vi hos Linda och ska testa om hennes dator fungerar bättre än den på hotellets internetcafé. Varmt och härligt är det! Solen skiner och Buba väntar på att jag ska lägga ut en bild av hans bil.

Lite bilder
fredag 21 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Ska försöka få in några bilder denna gång som inte har lyckats tidigare på denna dator.

Den 20 mars
torsdag 20 mars 2008 - Banjul, Serrekunda, Gambia

I går var vi först till Lindas Boutique och Barbro köpte en sommarklänning och vi beställde en skjorta och byxdress. Linda är från Uppsala och vi har träffat henne många gånger här i Gambia. Sedan åkte vi till marknaden och Boba, vår chaufför, handlade fisk, ris, kryddor till lunchen.