Sydamerika, Chile-Peru

tisdag 18 mars 2008 - onsdag 23 april 2008

Färdplan, dag för dag. Dag 1 Avresa Sverige 2 Ankomst Santiago 3 Santiago-bushcamp 4 Bushcamp-Atacamaöknen-bushcamp 5 Bushcamp-San Pedro de la Atacama 6-7 San Pedro de la Atacama 8 San Pedro-Argentina-Humahuaca 9 Humahuaca-Bolivia-Tupiza 10 Tupiza 11 Tupiza-Potosi 12-13 Potosi 14 Potosi-La Paz 15-17 La Paz 18 La Paz-Copacabana 19 Copacabana 20 Copacabana-Peru-Puno 21 Puno (floating islands) 22 Puno-Cuzco 23 Cuzco 24-27 inkaleden 28 Cuzco 29 Cuzco-bushcamp 30 bushcamp-Nasca 31 Nasca 32 Nasca-Ica 33 Ica 34 Ica-Lima 35 Lima 36 Lima-Flyg hemåt 37 ankomst Sverige Reservation för ändring av färdvägen.

Hemma igen!
fredag 25 april 2008 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej! Här kommer det sista (?) inlägget för den här resan. Resan hem gick bra, jag har varit hemma i 2 dygn och har hunnit smälta en del intryck och njutit av blodpudding, kranvatten, min säng, vårsolen och grovt bröd med annat pålägg än marmelad/smör. Och tystnaden! Efter att ha levt

Brunt och gratt!
måndag 21 april 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Hej! Nu ar det dags for sista rapporten innan det ar dags att fara hem. Vi har kommit till Lima och sista biten var ganska farglos. Oknen var brun-beige och over allt lag dimman fran havet som ett gratt tacke. Det speglar stamningen som rader nu nar resan borjar narma sig sitt slut. Vi hade

Bilder
måndag 21 april 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Hej igen! Jag har lyckats lagga upp nagra bilder forresten men det ar latt att bli frustrerad nar man trycker pa fel knapp (spanska ar inte min starka sida) och allt man har gjort forsvinner... Jag kommer att lagga upp fler bilder nar jag kommer hem istallet. Nu ska jag forsoka fa dit nagra

Upp och ner!
måndag 14 april 2008 - Cusco, Urubamba, Peru

Hallojsan! Det har blir en kort rapport, klockan ar 22.35 har och vi har just kommit tillbaka fran Inkaleden och Machu Picchu. Alla 33 som startade kom i mal utan storre blessyrer. Nagon drabbades av hojdsjuka och nagra blev daliga i magen men sjalv har jag klarat mig helt utan skador, inte ens

Sista landet!
måndag 7 april 2008 - Puno, Puno, Peru

Hej igen mina trogna lasare! Kul att se att det ar sa manga som laser och skriver tillbaka - tack! Tyvarr bär det emot att sitta instangd pa internet-caféer alltfor ofta. I La Paz klarade vi av cyklingen utan storre incidenter, tva stycken vurpade och fick en del blamarken och skrubbsar men det