Hemma igen!
fredag 25 april 2008 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej! Här kommer det sista (?) inlägget för den här resan. Resan hem gick bra, jag har varit hemma i 2 dygn och har hunnit smälta en del intryck och njutit av blodpudding, kranvatten, min säng, vårsolen och grovt bröd med annat pålägg än marmelad/smör. Och tystnaden! Efter att ha levt

Brunt och gratt!
måndag 21 april 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Hej! Nu ar det dags for sista rapporten innan det ar dags att fara hem. Vi har kommit till Lima och sista biten var ganska farglos. Oknen var brun-beige och over allt lag dimman fran havet som ett gratt tacke. Det speglar stamningen som rader nu nar resan borjar narma sig sitt slut. Vi hade

Bilder
måndag 21 april 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Hej igen! Jag har lyckats lagga upp nagra bilder forresten men det ar latt att bli frustrerad nar man trycker pa fel knapp (spanska ar inte min starka sida) och allt man har gjort forsvinner... Jag kommer att lagga upp fler bilder nar jag kommer hem istallet. Nu ska jag forsoka fa dit nagra

Upp och ner!
måndag 14 april 2008 - Cusco, Urubamba, Peru

Hallojsan! Det har blir en kort rapport, klockan ar 22.35 har och vi har just kommit tillbaka fran Inkaleden och Machu Picchu. Alla 33 som startade kom i mal utan storre blessyrer. Nagon drabbades av hojdsjuka och nagra blev daliga i magen men sjalv har jag klarat mig helt utan skador, inte ens

Sista landet!
måndag 7 april 2008 - Puno, Puno, Peru

Hej igen mina trogna lasare! Kul att se att det ar sa manga som laser och skriver tillbaka - tack! Tyvarr bär det emot att sitta instangd pa internet-caféer alltfor ofta. I La Paz klarade vi av cyklingen utan storre incidenter, tva stycken vurpade och fick en del blamarken och skrubbsar men det

Kallare...
tisdag 1 april 2008 - La Paz, Bolivia

Halloj! Sa har vi lamnat oknen och tagit oss upp pa hogre hojder. Vi tillbringade tre dagar i den "lilla" gruvstaden Potosi med ca 120 000 invanare, det ar varldens hogst belagna stad och ligger ungefar 4 050 - 4 300 meter over havet, snacka om hoghojdstraning. Jag marker mest av hojden da man ska

Öken!

Buenas dias! Forst vill jag saga att det har med att ladda upp bilder tar lang tid med datorerna som finns har (hittills) sa det blir tyvarr inte sa manga. Det gar att skriva med åäö men det tar ocksa for lang tid sa det far ni klara er utan. Nu är vi i öknen "där det aldrig regnar" och har

Varmt!
söndag 23 mars 2008 - Calama, Región de Antofagasta, Chile

Glad pask pa er! Har i Calama ar det daligt med paskstamning men vi har kul anda! Resan till Santiago gick kanon trots att jag satt mellan 2 chilenare som inte kunde ett ord engelska. Vi stannade 2 natter pa hotell i S. innan vi klev pa bussarna. Vi hann se en fotbollslandskamp mellan Argentina

Nu är det dags!
tisdag 18 mars 2008 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Hej hopp! Nu återstår det nästan bara att klippa av mig håret innan Rödes taxi skjutsar ner mig till stationen för den första etappen. Planet lättar vid 19-tiden och mellanlandar i Paris innan vi gör det stora skuttet över vattnet och äntligen får återse några rosa bussar och ett par

Förberedelser
torsdag 13 mars 2008 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej alla vänner som har hittat hit! Nu börjar det att dra ihop sig på allvar, mindre än en vecka kvar men förvånansvärt lite resfeber. Jag har börjat plocka fram grejor som ska med och ska kompletteringshandla en del. Som vanligt så blir det väl panik de sista dagarna när jag kommer på