Au pair i USA

måndag 6 oktober 2008 - torsdag 15 oktober 2009

Var i [b]Boston, Massachusetts[/b] och jobbade som au pair!

Surprise - I'm home!
söndag 18 oktober 2009 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Som många redan vet har jag kommit hem. Det har varit planerat i över ett halvår, att jag skulle åka hem i lagom tid till mammas 50-årsdag men att jag skulle lura alla och säga att jag skulle komma hem en vecka senare. Onsdagen den 14 oktober var den dagen jag och Emma planerat att vi

HAWAIIIII
tisdag 13 oktober 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Aloha! We're back! Hawaii var heeelt fantastiskt! Går inte att beskriva med varken ord eller bilder (men om ni vill se bilder i alla fall ligger de på bilddagboken som vanligt). Man måste åka till Hawaii själv för att förstå hur vackert det är. Vi åkte 11.30 måndag den 5 oktober och

Two au pairs!
onsdag 23 september 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Nu är vi två au pairer i huset, Lena anlände i torsdags och ska jobba med mig i två veckor innan jag slutar. Hon är jättetrevlig och det känns bra att hon kommit hit. Däremot börjar det kännas på riktigt nu, jag ska lämna USA och min värdfamilj och mitt liv här, det liv jag byggt upp

Eleven down, one to go...
onsdag 2 september 2009 - Boston, Massachusetts, USA

2 september betyder att det är precis en månad kvar till min sista arbetsdag som au pair i USA. Känns som jag tjatar om det varje gång jag skriver men jag tror inte att någon som inte jobbat som au pair i ett år förstår hur fruktansvärt skönt det är att se ljuset i tunneln! Jag har

Keuka Lake och avsked
måndag 24 augusti 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Sen jag skrev sist har jag hunnit med att vara på semester i Keuka Lake, NY hos min värdpappas föräldrar. OH GOSH vilket hus de bor i! Det låg precis vid vattnet och de hade fyra båtar och en jetski som jag faktiskt var ute och åkte på några gånger. Carls mamma lagade underbar mat och vi