Surprise - I'm home!
söndag 18 oktober 2009 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Som många redan vet har jag kommit hem. Det har varit planerat i över ett halvår, att jag skulle åka hem i lagom tid till mammas 50-årsdag men att jag skulle lura alla och säga att jag skulle komma hem en vecka senare. Onsdagen den 14 oktober var den dagen jag och Emma planerat att vi

HAWAIIIII
tisdag 13 oktober 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Aloha! We're back! Hawaii var heeelt fantastiskt! Går inte att beskriva med varken ord eller bilder (men om ni vill se bilder i alla fall ligger de på bilddagboken som vanligt). Man måste åka till Hawaii själv för att förstå hur vackert det är. Vi åkte 11.30 måndag den 5 oktober och

Two au pairs!
onsdag 23 september 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Nu är vi två au pairer i huset, Lena anlände i torsdags och ska jobba med mig i två veckor innan jag slutar. Hon är jättetrevlig och det känns bra att hon kommit hit. Däremot börjar det kännas på riktigt nu, jag ska lämna USA och min värdfamilj och mitt liv här, det liv jag byggt upp

Eleven down, one to go...
onsdag 2 september 2009 - Boston, Massachusetts, USA

2 september betyder att det är precis en månad kvar till min sista arbetsdag som au pair i USA. Känns som jag tjatar om det varje gång jag skriver men jag tror inte att någon som inte jobbat som au pair i ett år förstår hur fruktansvärt skönt det är att se ljuset i tunneln! Jag har

Keuka Lake och avsked
måndag 24 augusti 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Sen jag skrev sist har jag hunnit med att vara på semester i Keuka Lake, NY hos min värdpappas föräldrar. OH GOSH vilket hus de bor i! Det låg precis vid vattnet och de hade fyra båtar och en jetski som jag faktiskt var ute och åkte på några gånger. Carls mamma lagade underbar mat och vi

Fullt ös medvetslös!
tisdag 4 augusti 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Vart ska jag börja? Förra helgen hängde jag med Elin hela tiden. Lunch med Elin, fika med Elin, shopping med Elin, bio med Elin, poolparty med Elin. En Elinhelg helt enkelt! En kul sådan. Poolpartyt ägde rum söder om Boston i ett superfint område och vi träffade en massa amerikanare och

Cape Cod och Hawaii !
onsdag 8 juli 2009 - Eastham, Massachusetts, USA

Veckorna på Cape Cod har gått rätt fort och det har faktiskt varit ganska skönt, om än något långtråkigt. Första dagarna bestod mest av regn, vi gick på bio två dagar i rad och jag har snart läst ut två böcker. Tillslut kom solen fram och vi kunde gå ner till stranden och sola! Jag

De 13 bästa dagarna i USA
söndag 28 juni 2009 - Eastham, Massachusetts, USA

Nu har min älskade mamma och min älskade pappa åkt hem till Sverige igen. Det har varit 13 helt underbara dagar och jag saknar dem supermycket! Vi möttes i New York och det var så overkligt att se dem igen samtidigt som det kändes som vi aldrig varit ifrån varandra. När jag stod och

I morgon gäller det!
söndag 14 juni 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Klockan är nio och jag har varit ute och sprungit och käkat frukost och pratat med mamma och pappa som precis satt sig i bilen och ska åka mot Stockholm och Arlanda för imorrn går deras plan mot New York! Jag ska träffa dem i NYC och så ska vi vara där tills på fredag då vi flyger vidare

Memorial weekend
onsdag 27 maj 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Jag var ledig fredag, lördag, söndag och måndag den här helgen eftersom det var Memorial Weekend och för att min värdfamilj var iväg på fortbollsturnering. Jag älskar långa helger! I fredags kom Linda till mig och vi åkte och köpte nya Ben & Jerry's och hade vår egen smakprovning.