Mot solen

fredag 6 juni 2008 - lördag 20 december 2008

Snart bär det av. Första stoppet på resan blir [b]Australien[/b]. Där stannar vi i ett par månader för att sedan ta en trip över till [b]Nya Zeland[/b]. En månad där får räcka och sedan tillbaka till Australien. Där stannar vi till mitten av november då vi börjar hemresan. Men inte riktigt hela vägen hem utan vi stannar i [b]Malysia[/b] ett tag först.

Ted Göransson--Sists landet
lördag 11 oktober 2008 - Bangkok, Thailand

Hej.. Nu har vi kommit ill sista landet för resan. Thailand! Nu ska vi sola o bada o dricka pina colada. För tillfallet ar vi i bangkok men stannar bara här i två dagar för att sedan åka ner till östkusten. Till Kho Panjang. Vi har stressat lite bara för att hinna ner till de berömda

Ted Goransson--Fireworks!
söndag 31 augusti 2008 - Brisbane, Queensland, Australien

nu är vi i Brisbane.. de har blivit lite ändrade planer sedan sista inlägget.. vi snackade me några kompisar som var mer söderut som sa att där fanns jobb. så vi tänkta att vi ska ju ändå söderut så småningom så vi kan lika väl köra ner nu.. hade ungefär 100 mil från airlie beach

Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Ted Göransson 19/8 Arlie Beach!
tisdag 19 augusti 2008 - Airlie Beach, Queensland, Australien

tjabba.. äntligen dax för nytt inlägg.. va ju ett tag sen.. nu e ja iaf i Arlie Beach.. jättevacker stad som ligger i en sluttning precis vid vattnet.. har varit här nu i 3 dagar o ska stanna några till.. tänkte ta en seglingstur ut till Whithsunday öarna.. ska tydligen vara fruktansvärt

Ted 14/7 Varma Darwin!
måndag 14 juli 2008 - Darwin, Northern Territory, Australien

Nu har vi tagit oss hela vägen upp till Darwin. Var en 300 mils körning från Cairns som vi var i sist. De va en väldigt dryg resa. Kunde köra 80 mil utan att se ngnting förutom sand o termitbon. 1000-tals me termitbon. Vissa högre an mig själv. Men nu är vi här. På dagarna är det väl

Ted Goransson 19/6
torsdag 19 juni 2008 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Tjabba.. Nu är vi i Hervey Bay. Precis kommit tillbaka från en tur på en ö som heter Fraiser Island. En jättevacker ö med regnskog, milslånga stränder och kristallklara sjöar. Som vanligt har ja bråttom o hinner inte skriva så mkt. Lovar att skriva snart igen. Så fort ngtting nytt