Coast2Coast

måndag 16 juni 2008 - tisdag 26 augusti 2008

San Francisco - Washington D.C. 600 mil på cykel över USA.

Framme i Washington DC!!!
tisdag 12 augusti 2008 - Washington, USA

Kom till DC for tva dagar sedan efter lite drygt 6500km pa sadeln. Borjar komma in i turistlivet utan cykel (de fick vara fastlasta utanfor vandrarhemmet i nastan ett dygn innan de blev stulna... Gor inte sa mycket da all uttrustning vi ville spara var avmonterad, synd pa SPD-pedalerna bara!) Har

Ut ur Illinois, in i Kentucky
fredag 1 augusti 2008 - Louisville, Kentucky, USA

Rullar vidare och har efter ett par dagar i Illinois nu kommit in i Kentucky, och na vi forstar inte heller vad de sager! Har haft nagra regniga dagar och framforallt natter men varmen finns alltid kvar. For alla som tycker att vi ater mycket sa hanvisar vi till resans tema har pa dagboken "ovrig

Genom Missouri, vilodag vid Mississippi
torsdag 24 juli 2008 - Springfield, Missouri, USA

Njuter av en skon vilodag i Chester, Illinois, och har efter en ordentlig pannkaksfrukost hittat stadens bibliotek. 16/7, Lindsborg, forts Gick tillbaks till bilblioteket efter lunch och blev intervjuade och fotograferade av Lindsborgs lokaltidning. Svensk mat far vi ju hemma sa middag at vi pa en

Jonas Ullman
JonasUllman i Coast2Coast
Senast aktiv - från Washington, USA
Vilodag i Lindsborg "Little Sweden"
onsdag 16 juli 2008 - Wichita, Kansas, USA

Efter nagra harda dagar pa cyklarna har vi jobbat in en vilodag som vi tillbringar i Lindsborg, Kansas, ocksa kant som little Sweden. Sitter vid en dator pa stadens bibliotek. 6/7, fortsattning... Gick pa konserten och traffade John, mountainbikecyklisten, igen. Fick ny rundtur pa stan i hans

Jonas Ullman
JonasUllman i Coast2Coast
Senast aktiv - från Washington, USA
Ut ur Utah, in i Colorado
söndag 6 juli 2008 - Cortez, Colorado, USA

Har hittat ett trevligt internet-cafe i Telluride, CO efter att ha blivit guidade till och pa stan av en infodd mountainbikecyklist. Han tipsade aven om en klassisk konsert, sa ikvall ska vi vara lite kulturella! Turen har gatt vidare genom fantastiskt landskap i Utah. Red Canyon, Bryce Canyon,