Toleransresa till Polen

tisdag 13 maj 2008 - söndag 18 maj 2008

Vi åker till Polen via Berlin med flyg, sedan buss till Krakow från Berlin. Vi är en grupp 9:or som har planerat denna resa ända sedan läsåret började. Vi har under projektet som har gått mot denna resa jobbat med medmänsklighet och tolerans. Genom att bland annat göra en snabb titt i historien på händelser som strider mot detta. Sedan naturligtvis djupdykt i förintelsen.

Dagen efter...
måndag 19 maj 2008 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Jahapp nu är vi alla hemma igen, ingen blev kvar;P När vi kom hem till tågstationen igår blev man pigg fast man var trött och alla skulle av samtidigt. Jag var så uppe i tankarna att jag var hemma att jag gick av tåget utan min resväska! Jag kom på det iallafall när jag såg alla dra på

Senast aktiv - från Kraków, Lillpolen, Polen
Då var vi tillbaka igen.. :/
söndag 18 maj 2008 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Efter en lång resa med enormt många känslor och mycket vänskap, kompisbråk, tårar och skratt (Oj, vad jag lät poetisk ;) ) är vi tillbaka i Mora. På gott och ont, skulle jag vilja säga. Skönt att komma hem till egen säng, och till allt man känner igen, men sorgligt och hemskt att nu

Senast aktiv - från Kraków, Lillpolen, Polen
Hemresa med massa tågbyten.
söndag 18 maj 2008 - Oświęcim, Lillpolen, Polen

Tjoo. Snacka om att man är något trött nu efter alla fullproppade dagar, men sånt gillar jag:D Hursomhelst sitter vi nu på x2000 mot Borlänge från Stockholm central dit vi kom från Norrköping. Det lila-rosa Wizz air flyget landade lite skumpigt på Skavsta flygplats från Katowice. Det

Night before home
lördag 17 maj 2008 - Oświęcim, Lillpolen, Polen

Hel dag på stan idag. Trevligt. Shoppat lite och provat hattar :D och fotade nåra snygga polska killar ;) Imorron blire hemfärd, frukost fem :O jaja, we will survive! Otroligt bra resa, sammanhållning och kul, men oxå mycket andra känslor, tårar. Och sjuklingar i killägret :( menmen...

Senast aktiv - från Kraków, Lillpolen, Polen
Bara timmar kvar i Polen...
lördag 17 maj 2008 - Kraków, Lillpolen, Polen

Nu r en del igång med att packa och se till att bli klara för att åka hem. Ikväll har några av oss ätit rikigt polsk mat och en sen fika pa stan. Skön avslutning for mig på resan. Frukost kl 5 och buss fran Krakow kl 5.30. I packningen en massa intryck, minnen, mm + lite till som inte fanns