Koh Lanta Living dec 08

onsdag 24 december 2008 - lördag 17 januari 2009

Back again! Ingen skola, lite jobb och mycket semester denna gång. Om intresse finns så hittar du dagböcker från våra tidigare "long-stay"-resor till Lanta med massor av bilder under länken "Lenis1" ovan. www.kohlantaliving.com

One night in Bangkok...
torsdag 15 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Vår vistelse på Lanta har varit alldeles, alldeles underbar… Vädret har varit perfekt (nej, det har inte regnat så som man tydligen har sagt i svensk media. De senaste två veckorna har det inte kommit en droppe). Också den härliga ta-dagen-som-den-kommer tillvaron. Men lite aktiva har vi

Under ytan
söndag 4 januari 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

God fortsättning på nya året! Rolighetsministern Anne-Lie kommenterade i förra inlägget att ”vem kommer ihåg 12-slaget på nyårsafton” och den kommentaren har ju viss relevans, det håller jag med om :). Men i år gör jag faktiskt det, för vi stod på taket på Lanta Residence (5:e

Nyårsafton 2008/2551
onsdag 31 december 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Idag är det nyårsafton och det är en vecka sedan vi lämnade hemmet i Sverige för hemmet på Lanta. Som alltid så är det underbart att vara tillbaka, och det går faktiskt fortare och fortare för varje gång att falla in i den lugna ”Lanta-lunken”. Denna resa har vi en

Fyra nyanser av grått
fredag 14 november 2008 - Malmö, Skåne län, Sverige

I morse blev jag påmind om varför vi tillbringat de senaste vinterhalvåren i Thailand. Se på bilderna så förstår du också. Den grå, kalla, blåsiga, regniga var utsikten från mitt arbetsrum i morse. Den andra är från Long Beach på Koh Lanta vid denna tiden i fjor. Need I say