Sumatra runt -08

torsdag 19 juni 2008 - lördag 19 juli 2008

4 veckors dykning och natur på Sumatra!

Från vulkan till sjöliv...
onsdag 16 juli 2008 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Hej! Vi klättrade upp på vulkanen Gunung Sibayak...ett par timmar upp och ett par timmar ner. Sedan låg vi och drog oss i de varma källorna. Berastagi var rätt mysigt; som en liten alpby. Med skillnaden att flera av bergen runt omkring var vulkaner... Från Berastagi tog vi (hör och

Resa genom bergen....
onsdag 9 juli 2008 - Banda Aceh, Aceh, Indonesien

Hej! Nu sitter vi i Berastagi efter att ha rest i en vecka genom Gayo Highlands. Många, långa resor i minibussar som tar in fler personer än de flesta långfärdsbussar i Sverige! Det sista vi gjorde innan vi lämnade Banda Aceh var att bli bjudna på kaffe av en av de forna ledarna för

Tillbaka i "civilisationen"...eller?
onsdag 2 juli 2008 - Banda Aceh, Aceh, Indonesien

Hej alla! Vi har haft 10 underbart slappa och sköna dagar på Pulau Weh. Vakna, äta frukost, dyka, äta lunch, dyka, äta kvällsmat, spela lite Yatzy och sedan gå och lägga sig. Nästa dag börjar det om igen... Could be worse, could be MUCH worse...:-)! Bodde på Gapang Beach vilken

Det börjar närma sig...
lördag 24 maj 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Jaha, då var det snart dags igen... Om ca. en månad drar vi iväg till Sumatra för fyra veckors seriös dykning... Hoppas att ni vill "hänga med"...! //Hanna och Micke