Fredag 13/6
fredag 13 juni 2008 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Fredag den trettonde blev ingen otursdag. Åkte ut till Bangalore International Airport på torsdagskvällen och åt en pizza (med kyckling) på Pizza Hut. Kl 2.20 lyfte vi mot Frankfurt med Jumbojet. Nästan direkt började en treåring, snett bakom mig, att skrika utan uppehåll i närmare en

Torsdag 12/6
torsdag 12 juni 2008 - Bangalore, Karnataka, Indien

Så var det sista dagen i Indien. Taxi till kontoret kl. 8 som vanligt. IT-ansvarig för vårt projekt kom in till oss och såg ganska nervös ut när jag försökte logga på vårt Intranet i Sverige. Snacka om en kille som var glad när jag meddelade att jag kom in. Han skickade testmail till

Onsdag 11/6
onsdag 11 juni 2008 - Bangalore, Karnataka, Indien

I morse var det segt. Tänkte bara titta på början av matchen tills Sverige låg under, men så blev det ju inte. Var tvungen att se hela, så klockan var närmare halv 3 innan jag somnade. Taxin hämtade kl 8 som vanligt så det blev inte så mycket sömn. Mats och jag filade på

Tisdag 10/6
tisdag 10 juni 2008 - Bangalore, Karnataka, Indien

I dag vaknade jag i tid, så det blev normal dusch och lugn frukost. Taxin hämtade mig kl 8 och jag var på kontoret 8.40 vilket var snabbt. För mindre än tre veckor sedan sedan låg flygplatsen alldeles nära kontoret (öster om Bangalore) och då skulle ha tagit minst 1,5 tim från hotellet.

Måndag 9/6
måndag 9 juni 2008 - Bangalore, Karnataka, Indien

Grattis Johan på 25-årsdagen! Vaknade kl 07.14 och konstaterade att jag försovit mig. Telefonens alarm var ställt på 06.15 men jag hade glömt att ställa tillbaka den från ”tyst” till ”normal” efter middagen så ringsignalen var avaktiverad. Snabbdusch och snabbfrukost. Mats ringde

Resdagen
söndag 8 juni 2008 - Bangalore, Karnataka, Indien

Resan till Bangalore startade kl. 04.45 med taxi till Arlanda. Döm om min förvåning när det var samma taxitjej som hämtade oss på Arlanda 2007 när vi kom från Kreta och på Arlanda 2008 när vi kom från Gambia. Hon pratade som vanligt in stort sett konstant hela vägen. Planet lyfte 06.45

Söndag 8/6
söndag 8 juni 2008 - Bangalore, Karnataka, Indien

Sov ut efter en ganska tröttsam resa. Kontaktade Mats som kom till mitt hotell vid 12-tiden. Vi pratade om vad som hänt med lokalerna under den vecka som han varit här och hur vi ska lägga upp arbetet framöver. Han fixade en kompis till sin chaufför som körde oss runt i Bangalore under