bangkok--> jakarta på 75dagar

söndag 7 december 2008 - måndag 23 februari 2009

en lite längre semster än vanligt. 6veckor sol o bad i thailand och sen lite äventyr österut =)

tiden tickar fort sista timmarna

och så var sagan slut... blev inte mkt shopping idag... söndagsstängt.... hmm... well well, har med mig en del kul hem iaf... syns snart!

One day to go

Hej hej... bara en dag kvar nu.... lite vemodigt, men men, that's life. Är tillbaka i den virriga huvudstaden för lite sista minuten shopping imorn, innan jag åker till flygplatsen. På väg hit höll vi på att välta med en indonesiska variant på tuktuk.... en galen farbror som inte hade

bali
torsdag 19 februari 2009 - Ubud, Bali, Indonesien

halloj. nu e jag på Bali, ön som marknadsförs som "the place to be" i indonesien. Jag var verkligen besviken på vad jag fick se vid kuta beach.... stranden såg ut som en soptipp, vågorna var inte ngt som var imponerande ett dugg, tyvärr och människorna var långt ifrån så varmhjärtade

hemma hos sultanen av yogyakarta...
måndag 16 februari 2009 - Yogyakarta, Indonesien

halloj igen. Denna dag är jag i Yogyakarta, staden där konsten flödar. Överallt finns det batik-affärer, alla betongväggar är praktiskt taget fylda med graffitti-målningar och vart man än är så finns det ngn tavla på väggen. Dagen började med att jag åkte på

jakarta.... sydostasiens stad!!

jag har haft fördomar om jakarta om att vara smutsig och galen... galen är den, men galet bra =) dagen har spenderats med ett biljettköp pa tågstationen, besök på national museum och shopping i sydostasiens största shoppingcenter: pasar pagi mangann doa.... typ 4 mbk i ett, så stort att