Gitte åter till Bolivia i Musikens tecken!

söndag 27 juli 2008 - torsdag 28 augusti 2008

Nu är det dags att ge sej av igen,,, till Bolivia ,,, igen,,,detta underbara land med den fantastiska musiken och ännu en gång ska jag få lov att arbeta med musik ,framför allt ska jag hålla musikverkstäder i La paz Oruro och Sucre få chans att byta erfarenheter och lära mej nya sånger och få inspiration av musiker och pedagoger och kolleger. Träffa goda vänner hoppas jag också och att efter den svenska sommaren och många bad på kallis / Riobban få uppleva vinterns nattliga kyla på högplatån. Det känns gott. Jag är inbjuden av musiknätverket för musikterapi, som byggts upp mellan Sverige och Bolivia läs mer på Janne Stenborgs hemsida/ Boliviaprojektets historia!.http://www.musikverkstan.eu/ Janne kommer ner och vi ska jobba ihop i aug,,, han är gitarrpedagog och musikterapeut,, och i september kommer Alvaro Svanö som är musikterapeut och trummis.Själv är jag rytmikpedagog och musikterapeut och under 80 talet arbetade som volontär för föreningen SVALORNA i Bolivia närmare bestämt Pampahasi. Dessa år har påverkat mitt sätt att arbeta och leva med musik,,, jag är mångsysslare inom musik och trivs utmärkt med att både jobba både som artist , pedagog, och med musik i stödjande syfte och inte minst som låtskriverska och producent med ett eget litet skivbolag. I höst den 2 oktober släpper vi Khala Uma Resan till Anderna på Bodoni i Malmö kl 19 00! Ni får gärna skriva kommentarer och frågor till mej i Bolivia ,, Lite resfeber har jag allt där jag sitter på mitt kontor i Malmö och lyssnar på lugn musik för att samla mina spretande tankar och få gjort det som ska göras innan resan.. Jag bjuder in er att än en gång följa med till Bolivia , till höglandet och de fantastiska människorna där,, som i mer än 500 år kämpat för sin värdighet sin kultur sina rättigheter och som alltid trots förakt förtryck och förnedring hållt musiken levande tillsammans med glädjen över detta fantastiska att varje dag ännu få njuta av moder jord Pacha mama ) och hennes gåvor! Gitte

TACK ALLA SOM BIDROg!!!Nu har det gått snart 2 år och vi har en förening Cura Cultura
tisdag 18 maj 2010 - Malmö, Skåne län, Sverige

Nu har det snart gått 2 år sen vi hjälpte Maria i Bolivia,,,och jag är så glad att vi nu har en stabil förening som med många bäckar små fortsätter att hjälpa brännskadade barn och många andra i Bolivia.Vill du veta hur det gått läs årsberättelsen längre ner. Här är vår info

Vi är grammisnominerade och livet är kanon
onsdag 3 december 2008 - Ystad, Skåne län, Sverige

Kära vänner som följt oss! JUST NU KÄNNS DET FANTASTISKT ATT LEVA! Khala Uma är GRAMMISNOMINERADE FÖR RESAN TILL ANDERNA - VI ÄR 1 AV 10 NOMINERADE FÖR BARNALBUM 2009 och JUST NU vi fick reda på att vi får Ystads kulturpris 2008! Fantastiskt!!! Ni som inte redan vet att ni kan rösta

hemma/Khala umas konsertprogram!
söndag 14 september 2008 - Ystad, Skåne län, Sverige

Nu har jag varit i Sverige i snart 3 veckor ,,,, och det var när jag kom hem och slappnade av som all sorg , trötthet och gråt kom. Så det fick bli en vecka med tårar och en tunn lina mellan gråt och skratt...och insikten att steget mellan liv och död är skört,,, och det gäller att vara

Waxta till pacha mamma /Maria och snart e ja i Malmoe
tisdag 26 augusti 2008 - La Paz, Bolivia

Som av ett under kunde vår gamle vän ario som är Jatiri¿ medicinman! schaman inom aymara trad, göra en waxtra till pacha mama! moder hord. Augusti är den månad man ska ge moder jord "mat" , tänka på henne och framfr allt om en olycka hänt som med mej och huset= där det extra viktigt att

Hemma igen i La Paz
lördag 23 augusti 2008 - La Paz, Bolivia

Hemma igen i La Paz- Ubåtsresa med syrgas, man blir trött och avspänd! Och nu har mitt sista bandage på den mest drabbade handen åkt av!!! Det känns konstigt om än glädjande! Jag är nästan återställd nu!!! Till det yttre iallafall,,,,,, Besökte barnsjukhuset i hopp om att få träffa

Gitte åter till Bolivia i Musikens tecken!

71 Bilder 3 Besökta platser 11 Dagböcker