Liberia2008

torsdag 11 september 2008 - måndag 1 december 2008

Jag jobba med organisationen Mercy Ships på ett skepp, M/S Afrika Mercy, som ligger an i huvudstaden Monrovia.(Skeppethar varit där sedan januari 2008 och planerar att åka vidare i december 2008 till Benin). Skeppet har 90 vårdplatser och har tillgång till 6 operationssalar, skola, dagis, resaurang och cafe´. Mina uppgifter kommer att i huvudsak vara som operationssjuksköterka och de 2 sista veckorna som ögonsjuksköterka.

bank och postgiro
onsdag 10 december 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Idag är jag i Göteborg hos min syster Rose-Marie m familj. Mitt "volontärarbete" fortsätter i husrenoveringsjobb. De har köpt ett stort hus i Blidsberg, utanför Ulricehamn...Jag har också tid att umgås med syskonbarnen, vilket alltid är roligt... Insamlingen till Liberia kan nu

hjälpfond
tisdag 2 december 2008 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Idag kändes det konstigt att vakna upp i sin egen säng och tänka på allt som man varit med om. Det första jag gjorde, var förstås att titta på bilderna i datorn.. kanske dumt, för saknaden blev ju bara värre... Jag har bestämt mig för att bara vara idag.. och vila. Jag är så otroligt

Brysselkål
måndag 1 december 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Vi flög hela natten och var framme i Bryssel kl 5.45. Vi åt middag kl 12 på natten och frukosten severades kl 4.00 med franska winerbrödsliknade bullar med choklad i.. härlig frukost. När vi steg av planet i Bryssel så var det kallt! Vi sa alla tre att vi skulle vilja sitta i en bastu nu,

resdagen
söndag 30 november 2008 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Idag var det den stora resdagen hem... jag skulle inte åka förrän kl 14.30, så jag hann med att packa det och gå ner till avdelningen på gudstjänst. Nu var det inte så många patienter kvar, men vilken glädje det var. Tänk att så många patienters ansikten har förändrats på denna

packning
lördag 29 november 2008 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Idag startade jag dagen med bullbakning.. härligt! jag måste ju återanpassas till de skandinaviska traditionerna nu.. eller kanske inte.. Jag vet inte hur mycket eller lite, som kommer att bli det samma som förr.... jag tror at mycket har hänt under dessa 3 månader, fast man på något vis