Jorden runt på 106 dagar!

lördag 6 september 2008 - söndag 21 december 2008

Jeaboat
fredag 31 oktober 2008 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

8.30 startde dagen idag med en ganska kontinental men val sa uppskattad frukost pa hostelet innan vi packade in oss i bussen och satte fart mot Westport. Stannade vid lake Nelson och gick en mysig runda i skogen 45min. efter det butte vi om oich tro det eller ej men hoppade fran bryhhan vid sjon i

Nelson
måndag 20 oktober 2008 - Nelson, Nya Zeeland

Idag akte vi ifran vart mysiga hostell, som egentligen var mer som hemma hos nagon, 9.00. Stannade vid en utsikt och spanade in nagra salar pa klippor i havet, men de luktade sa akligt att vi akte ganska fort :) Stannade for frukost sen gick vi en runda i skogen och sag massa fina vattenfall dar

Kaikoura
söndag 19 oktober 2008 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

1 manad kvar tills Ida kommer till Bali och 2 manader tills jag kommer hem.. vaknade 6.30 packade och hoppade pa bussen med kiwi experience utanfor hostelet. Akte pa en hel del serpentinvagar genom en fantastisk natur! Berg och dalar i underbart varvader. Bussforaren Smiley sa att det fanns mer an

Christchurch
lördag 18 oktober 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Imorse akte vi, efter en ganska stressig tur till flygplatsen och nu lyckades de antligen krangla ihop vara namn! tessan var inte bokad pa flyget till Christchurch :) -jag bara vantade pa det! Val framme checkade vi in pa Base hostel, ganska simpelt. Gick pa stan kopte smycken, at pa KFC och fikade

Fortfarande Auckland
fredag 17 oktober 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Ja, langre bort an sahar kommer vi val inte...Imorse traffde vi Elin och Julia for frukost innan vi gick runt pa stan och kollade i affarer, gick till skytower men det var sa daligt vader och sa himla dyrt sa vi akte aldrig upp.At lunch istallet sen gick vi pa bio, Stepbrothers, ratt kul! Sen hade