Jeaboat
fredag 31 oktober 2008 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

8.30 startde dagen idag med en ganska kontinental men val sa uppskattad frukost pa hostelet innan vi packade in oss i bussen och satte fart mot Westport. Stannade vid lake Nelson och gick en mysig runda i skogen 45min. efter det butte vi om oich tro det eller ej men hoppade fran bryhhan vid sjon i

Nelson
måndag 20 oktober 2008 - Nelson, Nya Zeeland

Idag akte vi ifran vart mysiga hostell, som egentligen var mer som hemma hos nagon, 9.00. Stannade vid en utsikt och spanade in nagra salar pa klippor i havet, men de luktade sa akligt att vi akte ganska fort :) Stannade for frukost sen gick vi en runda i skogen och sag massa fina vattenfall dar

Kaikoura
söndag 19 oktober 2008 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

1 manad kvar tills Ida kommer till Bali och 2 manader tills jag kommer hem.. vaknade 6.30 packade och hoppade pa bussen med kiwi experience utanfor hostelet. Akte pa en hel del serpentinvagar genom en fantastisk natur! Berg och dalar i underbart varvader. Bussforaren Smiley sa att det fanns mer an

Christchurch
lördag 18 oktober 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Imorse akte vi, efter en ganska stressig tur till flygplatsen och nu lyckades de antligen krangla ihop vara namn! tessan var inte bokad pa flyget till Christchurch :) -jag bara vantade pa det! Val framme checkade vi in pa Base hostel, ganska simpelt. Gick pa stan kopte smycken, at pa KFC och fikade

Fortfarande Auckland
fredag 17 oktober 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Ja, langre bort an sahar kommer vi val inte...Imorse traffde vi Elin och Julia for frukost innan vi gick runt pa stan och kollade i affarer, gick till skytower men det var sa daligt vader och sa himla dyrt sa vi akte aldrig upp.At lunch istallet sen gick vi pa bio, Stepbrothers, ratt kul! Sen hade

Auckland
torsdag 16 oktober 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Akte fran Skylodge till flygplatsen 6.00, traffade Julia och Elin som skulle med samma flyg. Alskar att flyga! man far sa mycket mat och snacks hela tiden :) Framme i Auckland var det 18 grader och mulet.. En hund fan forsokte satta dit mig for en apelsin jag hade haft i vaskan for 15 minuter

Sky lodge
torsdag 16 oktober 2008 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Da var vi tillbaka pa Skylodge i Nadi, trakigt! Vaknade tidigt igar morse, ringe hem at frukost:pannkakor. Satt vid internet, raknade ut att mina fickpengar for USA slutade pa nastan 9000nok. Akte med buss till centrum, lunch pa Mc donalds. Tillbaka pa hotellet, spelade kort, laste spelade kort

Sea Spray
måndag 13 oktober 2008 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

idag har vi tillbringat dagen pa en segelbat . Gick ombord 9.30, drack champagne och cruicade runt i solen. Stannade vid en by dar vi gick pa en smyckesmarknad, traffade lokalborna och gick pa en kavasermoni, kava ar som en latt drog som alla pa fiji dricker som en sallskapsdryck. Tillbaka pa

South sea island
söndag 12 oktober 2008 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Sondag...dagen da Fiji star still! vaknade 7 at frukost med Elin och Julia. Slappade i hangmattorna och blev bundis med en hundvalp:0 sot! hoppas att den inte hade loss eller acklig ohyra.. 10 gick fijiborna till kyrkan. Luch:fisk, packade vaskan och ner till stranden igen, daligt vader, mulste

Ecoheaven
lördag 11 oktober 2008 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Sov inte riktigt lika gott i natt, trots vagorna fran havet som slog mot stranden, berodde nog pa alla sma javla insekter som ar overallt! Tidig morgon iallafall, klockan ringde 4.30 for en guidad soluppgangstur upp pa toppen av berget pa on. Det tog typ 3 timmar upp och neroch det var riktigt